וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות מחירים חדות בשוק הסולידי ודריכה במקום של שוק המניות בארה"ב ילוו את פתיחת המסחר בתל אביב היום

שרון שפורר

21.8.2007 / 8:37

ברקע למסחר יימשך גם גל הדיווחים לרבעון השני של השנה; נייס תפתח בפער חיובי של 2.2%



עליות מחירים חדות בשוק הסולידי ועליות מתונות תוך תנודתיות חדה בשוק המניות בפתיחת שבוע המסחר בוול סטריט הן שיעמדו היום ברקע לפתיחת המסחר בתל אביב. אתמול חתמה הבורסה באחד העם כמעט ללא שינוי עם ירידות קלות במדדים המובילים כשמדד תל אביב 25 איבד 0.2% לרמה של 1,054 נקודות והשלים ירידה של 6% מתחילת החודש ומדד תל אביב 100 נחלש ב-0.1% לרמה של 1,026 נקודות - ירידה של כ-7% אל מול רמתו בסוף יולי.



» דיון חם על המתרחש בבורסה - עכשיו ב-TheMarker Cafe



השבועות האחרונים בשוקי ההון בעולם, כמו גם בשוק המקומי, אופיינו בהדרדרות חדה תוך כדי עלייה משמעותית בתנודתיות, על רקע חששות מהתרחבות משבר האשראי בכלכלה האמריקאית ומחוצה לה.



ביום שישי האחרון נראה כי חל מפנה במגמה כשבוול סטריט נרשמו עליות חדות בעקבות החלטתו של בן ברננקי לצמצם באופן זמני ב-0.5% את תוספת הריבית שגובה הבנק הפדרלי המרכזי על הלוואות המוענקות לבנקים המסחריים במדינה. בעקבות צעד זה, התגברו גם ההערכות כי ברננקי יוריד בקרוב גם את ריבית הבסיס על הדולר לטווח הקצר.



ההערכות אמנם לא הזניקו אתמול את הדאו ג'ונס והנאסד"ק - שכן על המסחר המשיכו להכביד סימנים להתרחבות משבר האשראי בארהב שגבו מחיר יקר ממניות הפיננסים - אבל בשוק האג"ח הן נתנו אותותיהן. התשואה על שטרי ההון לשלושה חודשים נחתכה ב-0.67% ל-2.95% ואילו התשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.039% ל-4.634%. החוזים על הריבית הפדרלית משקפים כעת סבירות של 70% להפחתה של ריבית הבסיס ב-0.5% לרמה של 4.75%, בפגישה הקרובה של ועדת השוק הפתוח הפדרלית באמצע ספטמבר.



אבנר סטפק, מי שעתיד בקרוב להחליף את אביו בתפקיד מנכ"ל מיטב, סבור כי בשוק האג"ח המקומי נוצרו הזדמנויות אטרקטיוויות אחרי שמחירי האג"ח חברות והאג"ח להמרה ירדו כמו מדד ת"א 25 (מעו"ף) בחודש האחרון. "זה הזמן להתחיל לאסוף אג"ח קונצרני", הוא אומר, אם כי עדיין מתמקד בטווח הקצר. באשר לשוק המניות, הוא אינו בטוח כי ראינו את סופן של הירידות.



המסחר ילווה גם היום בטפטופי דו"חות כספיים שצפויים להתגבר עד סוף החודש - המועד האחרון בו אפשר לדווח על תוצאות הרבעון השני של השנה.



במסחר השוטף, מניות של חברות בשליטתו של שעיה בוימלגרין עשויות להמשיך לרכז עניין גם היום אחרי שאתמול סבלו מירידות חדות, כשברקע שמועות על הקלעותו לקשיי מימון - ולמרות הכחשותיו הנמרצות את השמועות הללו. גם איגרות החוב של בוימלגרין נחתכו אתמול כמו היו מניות, והן נסחרות בתשואות גבוהות של יותר מ-20% ב ושל קרוב ל-8% ב, שהינה חברה מדורגת.



התאוששה אתמול מירידה של 22% בתוך שבוע בעקבות תחזיות חלשות. המניה עלתה ב-6.4% בעקבות מהלכים חיוביים בחברה הכוללים מיקור חוץ והסכם ניהול מלאי עם חברת EMA, לניהול מלאי חלקי החילוף למכונות במפעלי הייצור לשבבים. למרות העליה החדה אמש - המניה תפתח בפער שלילי של 0.9%.



לעומתה תפתח בפער חיובי בולט של 2.2%. המניה עלתה אמש ב-3% כשהיא משלימה קפיצה של 8% ביומיים. זאת, לאחר שבית ההשקעות פרידמן, בילינגס, רמזי אנד קומפאני העלה את ההמלצה למניה ל"תשואת יתר", מ"תשואת שוק".



בית ההשקעות סנפורד ברנסטין העלה בסוף השבוע את מחיר היעד לטבע ל-48 דולר, מ-45 דולר, והותיר למניה המלצת "תשואת שוק". למרות זאת, איבדה 0.6% ל-41 דולר והיום היא תפתח בפער חיובי מזערי. טבע עלתה מתחילת השנה ב-33% - תשואה עודפת משמעותית על מדד המעו"ף שעלה בתקופה זו בכ-14%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully