וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ יואל חסון מאיים על שקלאר: "לא נסייע לרשות השידור אם 'סיכום המחזור' לא ישודר בערוץ הראשון"

יעל ולצר

21.8.2007 / 8:49

התוכנית לא שודרה בשבת שעברה לאחר שהמשא ומתן בין ערוץ הספורט לרשות השידור עלה על שרטון



הספורט הגיע למסדרונות הכנסת. לאחר שבשבת שעברה, בניגוד להודעות וציפיות, לא שודרה תוכנית "סיכום המחזור" של ליגת העל בכדורגל בערוץ הראשון, דרש חבר הכנסת יואל חסון ממוטי שקלאר, מנכ"ל רשות השידור, לדאוג לכך ששידור התוכנית ישודר בשבת הקרובה.



חסון פנה לשקלאר במכתב חריף, והודיע לו שאם לא תושג הסכמה בתוך הרשות, שתאפשר את שידור התוכנית כבר בסוף השבוע הקרוב, הוא יפעל בעניין באמצעות הכלים שעומדים לרשותו בכנסת ובתאום עם יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ גלעד ארדן.



חסון הודיע כי יזום דיון מיידי בנושא בוועדה, וקישר את הנושא לסיוע האפשרי, שיכולה לתת ועדת הכלכלה ליישום הרפורמה המתוכננת ברשות השידור. "בעבר פעלתי רבות לטובת תוכנית הבראה ברשות השידור", כתב חסון לשקלאר. "הפעם לא נהסס גם להפעיל סנקציות שונות, כולל דחיית אישור תשלומי גביית אגרה בעתיד, הכל כדי להבטיח דבר בסיסי ביותר לצופי הכדורגל בישראל".



כפי שפורסם ב-TheMarker לפני כשבוע, תוכנית מגזין הספורט, שמסכמת מידי שבת את משחקי הכדורגל בשתי הליגות הבכירות ונחשבת לאחת מתוכניות הדגל של הספורט הישראלי, לא שודרה כמתוכנן בערוץ הראשון.



זכויות השידור של "סיכום המחזור" הן בידי ערוץ הספורט, והערוץ הראשון היה קרוב לחתימה עם ערוץ הספורט, מה שהבטיח לכאורה את השידור בערוץ הראשון בלבד. אלא שבשבת שעברה, עם פתיחת משחקי ליגת העל בכדורגל, לא שודרה התוכנית, לאחר שברגע האחרון עלה המשא ומתן בין ערוץ הספורט לרשות השידור על שרטון.



"לצערי הרב אני מבין שאין פתרון לתחילת שידורה", מדגיש חסון, ומוסיף: "מדובר במגזין חשוב, שבעבר שודר מדי שבת בערוץ 1 וריכז סביבו את אוהבי הכדורגל הישראלי במשך שנים רבות. הובא לידיעתי כי מחלוקות טכניות בתוך רשות השידור מונעות את הכנת התוכנית והשלמת התהליכים לשדרה. זהו מצב חמור ביותר שלא ניתן לעבור עליו על סדר היום. סיבות אלו אינן מעניינות את ציבור הצופים הנאמן של הכדורגל הישראלי, ולא ייתכן כי רשות ציבורית תתנער לחלוטין מתחום הספורט הלאומי. מצב זה הוא תעודת עניות לרשות השידור ומהווה פגיעה חמורה בציבור הרחב ובספורט הישראלי".



כאמור, חסון סיים את מכתבו בהודעה לשקלאר, שבמידה שבשבת הקרובה שוב לא תשודר התוכנית "סיכום המחזור" בערוץ הראשון, הוא ליהסס לנקוט באמצעים כנגד הרשות דרך ועדת הכלכלה בה הוא חבר.



חבר הכנסת יואל חסון: "תוכנית סיכום המחזור חייבת להיות משודרת בערוץ ללא תשלום בכיסוי ארצי. הנפגעים העיקריים מאי שידור המגזין בערוץ 1 הם צופי ואוהדי הכדורגל בפריפריה, כדוגמת קריית שמונה, סח'נין ובאר שבע, אשר שידורי משחקים של קבוצותיהם אינם מוצאים את מקומם על המסך בערוצים פתוחים בשונה ממשחקי הקבוצות הגדולות".



"ערוץ 1 הוא הבית המסורתי של מגזין סיכום המחזור, שם הוא שודר ברוב שנותיו, והוא הבית ההגיוני והרלוונטי לתוכנית מעין זו, בדיוק כשם שקורה במדינות רבות בעולם", אמר חסון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully