וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיליג'נט, הסטארט אפ הישראלי של יוצאי EMC, השלים גיוס של 10.5 מיליון דולר

גיא גרימלנד

21.8.2007 / 9:16

החברה מפתחת פתרון מבוסס דיסק שמונע אחסון מיותר של נתונים כפולים



הסטארט אפ הישראלי דיליג'נט, המבוסס על מרכז הפיתוח הישראלי לשעבר של ענקית האחסון האמריקאית EMC, השלים גיוס הון בהיקף של 10.5 מיליון דולר. הגיוס בוצע מקרן מטריקס פרטנרס, מקבוצת קרידו (שאותה ייסד משה ינאי, הישראלי שפיתח את הטכנולוגיה שהפכה את ענקית האחסון העולמית EMC לחברה מובילה), מאקסל פרטנרס ומג'מיני ישראל.



זהו סבב גיוס הון רביעי שמבצעת החברה, שגייסה 41 מיליון דולר מאז הקמתה ב-2002. דיליג'נט מפתחת פתרון גיבוי ושכפול מידע באמצעות מוצר הקרוי ProtecTIER. הטכנולוגיה שעליה מבוסס המוצר נקראת דה-דופליקציה (deduplication) - ביטול מידע-כפול. זו שיטה שמאפשרת להפחית את כמות המידע המאוחסן בשרתים על ידי שכפול רק חלק ממנו וגיבויו בשרתים יעודיים.



לדברי אנשי דיליג'נט, ProtecTIER הוא פתרון מבוסס דיסק המאפשר ללקוחות להפחית את הקיבולת הנדרשת בדיסק הגיבוי פי 25 או יותר, תוך עיכול נתוני גיבוי בקצבים גבוהים יותר מ-400 מגה-בייט בשנייה.



אלדד גלקר, מנכ"ל ציף ישומים, מספק דוגמה לדה-דופליקציה: "כאשר נכתב מידע שכבר נכתב קודם לכן, במקום לכתוב את המידע עצמו, כותבת התוכנה מראה מקום לגרסה המקורית. נניח ש-30 איש בארגון מקבלים מסר עם נספח בנפח שלושה מגה-בייט, נוצר קיצור דרך לקובץ המקורי, ובמקום 90 מגה-בייט, מתמלאים רק שלושה מגה-בייט בשרת".



דורון קמפל, מנכ"ל החברה ומי שהיה מנהל בכיר ב-EMC העולמית בקבוצתו של משה ינאי (שמשמש כיום כמנכ"ל הסטארט-אפ XIV), מציין כי לחברה יש כיום יותר מ-100 לקוחות גדולים המשתמשים ב-ProtecTIER.



החברה מתכננת לצאת להנפקה בנאסד"ק בעוד כ-18 חודשים. לדברי קמפל, דיליג'נט נמצאת בצמיחה מואצת ומגייסת בימים אלה מהנדסים נוספים למערך החברה. מי שמסייע לה בהפצת מוצריה היא חברת אחסון המידע היטאצ'י וחברה גדולה נוספת בתחום שדיליג'נט מסרב לחשוף בשלב זה את זהותה. "הם מפיצים את התוכנה שלנו עם החומרה שלהם", מסביר קמפל.



לחברה שתי מתחרות עיקריות - דאטה דומיין (Data Domain), ופאלקון-סטור סופטוואר האמריקאיות. ואולם דאטה דומיין ממוקדת יותר בחברות בינוניות ולא בשוק הארגונים הגדולים שהוא היעד העיקרי של מוצרי דיליג'נט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully