וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה נגד פרידמן: הפסק להעביר תיקים לפתח תקוה

כרמל בן צור

21.8.2007 / 9:43

העותרים טוענים כי למחוזי החדש בפתח תקוה אין סמכות לדון בתיקים מסוימים



חברת חיים נתנאל ומנכ"לה, יגאל נתנאל, הגישו לבג"ץ עתירה נגד שר המשפטים, פרופ' דניאל פרידמן, ואחרים - בה נטען כי השר חרג מסמכותו כאשר פרסם צו להעברת תיקי ערעורים אזרחיים ובתביעות אזרחיות מבית המשפט המחוזי בתל אביב לבית המשפט המחוזי החדש בפתח תקוה.



העתירה הוגשה לאחר שבמשך פגרת בתי המשפט נשלחה לבא כוחה של החברה, עו"ד חיים שטנגר, הודעה בלתי חתומה מטעם מזכירות בית המשפט המחוזי בתל אביב בה נאמר כי מועדי הדיון בערעור שנשמע בבית המשפט המחוזי בתל אביב על פסק דין שניתן בעניינה של חברת נתנאל יישארו על כנם, ואולם הדיון יישמע בבית המשפט המחוזי בפתח תקוה.



על פי הנטען, לאחר בדיקה התברר כי כל שרשאי שר משפטים הוא להקים בתי משפט מחוזיים ולקבוע את מקום מושבם ואזור שיפוטם - ואולם אין הוא רשאי לקבוע כי בית משפט מחוזי שהוקם על ידו, ידון, החל מתאריך מסוים ואילך, בתיקים תלויים ועומדים המתבררים בבית משפט מחוזי אחר.



בעתירה נטען כי הגורם היחיד שהינו בעל סמכות להעביר תיקים מבית משפט מחוזי אחד לבית משפט מחוזי אחר הינו נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, והמשנה לה, אליעזר ריבלין (שצורפו כמשיבים לעתירה), וכי שר המשפטים אינו יכול להתערב בסמכותם ולשלול אותה. כך, לדברי העותרים, הצו שפרסם פרידמן בדבר העברת התיקים אינו תקף והוא בטל, ויש להורות על החזרת התיקים מפתח תקוה לתל אביב.



נזק חסר תקנה



העותרים טוענים כי גם מנהל בתי המשפט, משה גל, אינו רשאי לקבוע כי ערעורים על פסקי דין בעבירות מסוימות שהוגשו לבית משפט מחוזי אחד יועברו לבית משפט מחוזי אחר, שעה שבמועד הגשת הערעורים לא היה קיים אותו בית משפט מחוזי שאליו הם אמורים להיות מועברים.



לעמדת העותרים, סמכותו של בית המשפט המחוזי בפתח תקוה קמה רק מתאריך היווסדו, ועל כן הוא אינו יכול לדון בתביעות, בערעורים ובהליכים משפטיים שנפתחו ושהוגשו בבית משפט אחר קודם לתאריך זה.



העותרים מציינים כי העתירה מוגשת בדחיפות ובמהירות כדי לתקן מבעוד מועד את הטעון תיקון ולמנוע מבית המשפט המחוזי בפתח תקוה לדון בעניינים שאינם מצויים במסגרת סמכותו העניינית, "דבר שיגרום להכשלתם של רבים, לאנדרלמוסיה ולנזק שלא ניתן יהיה לתקנו".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully