וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שערוך נכסים הציל הדו"חות של ג'י.טי.סי: הרווח זינק ל-55 מיליון יורו אך ההכנסות ירדו והוצאות המימון עלו

טל לוי

21.8.2007 / 9:44

שיטת החשבונאות מאפשרת לג'י.טי.סי להציג רווח משערוך הנכסים שברשותה אולם לא מדובר בכסף הנכנס לקופה



הנה דוגמה לאופן שבו שימוש בשיטת החשבונאות החדשה, IFRS, "מציל" את הדו"חות הכספיים ומאפשר להציג שורת רווח שמנה - שרובה המכריע על הנייר בלבד. חברת הנדל"ן מדווחת על רווח נקי של 55.3 מיליון יורו - פי 2.35 לעומת הרווח ברבעון המקביל.



חברת הנדל"ן ג'י.טי.סי, שבשליטת קרדן NV של יוסף גרינפלד ואבנר שנור, אמורה היתה להציג ברבעון השני של 2007 דו"חות בינוניים למדי: ההכנסות מהשכרה ומניהול נכסים ירדו ב-21% ל-13.7 מיליון יורו וההכנסות ממכירת דירות ירדו מ-6.8 מיליון יורו ברבעון המקביל למיליון יורו בלבד ברבעון השני של 2007 - כך שבסך הכל קטנו ההכנסות ב-39% והסתכמו בכ-14.7 מיליון יורו.



מאחר שג'י.טי.סי השקיעה כ-74 מיליון יורו ברכישת קרקע להשכרה ולבנייה, קפצו הוצאות המימון ברבעון השני של 2007 פי 3.5 ל-28 מיליון יורו - כך שהדו"חות היו אמורים לשקף ירידה חדה ברווח.



כאן בדיוק נכנסת לפעולה שיטת החשבונאות החדשה: ג'י.טי.סי מחזיקה ברשימת נכסים גדולה כאשר את הנכסים הללו היא משכירה במזרח אירופה (פולין, הונגריה, רומניה, צ'כיה, סרביה ועוד). השיטה החשבונאית מאפשרת לג'י.טי.סי להציג את שוויים ההוגן של הנכסים, בהתאם להערכת שמאי, ולא על פי השווי בהם נרכשו.



מבחינה חשבונאית פירוש הדבר שמרכיב הפחת (בלאי) נעלם, שכן הנכסים משוערכים מחדש ונושא הפחת נלקח בחשבון. ההערכה המחודשת של הנכסים העלה את ערכם ב-90.4 מיליון יורו לעומת 31.5 מיליון יורו ברבעון המקביל.



סכום זה מתווסף לשורת הרווח הנקי של החברה למרות שאין מדובר בכסף שנכנס בפועל - אירוע שקורה רק אם מוכרים את הנכסים. ובאמת, לעומת הרווח הנקי הגבוה מציגה ג'י.טי.סי תזרים מזומנים (כסף הנכנס בפועל לקופת החברה) של 4.2 מיליון שקל בלבד - שיפור לעומת תזרים שלילי של 4.74 מיליון שקל ברבעון המקביל.



הסיבה לתזרים הנמוך נובע בעיקר מהשקעות ענק שעורכת ג'י.טי.סי במטרה להגדיל את צבר הנכסים שלה - השקעות כמו רכישת קרקע שחלקן נעשה במזומן.



ג'י.טי.סי היתה אחת מיצרניות הערך הגדולות בשנת 2006, בה הוסיפה המניה 150%. מאז תחילת השנה, וגם לאחר צניחות השערים שנרשמו בחודשיים האחרונים, מציגה ג'י.טי.סי תשואה של כ-20%.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully