וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת ההשקעות של וורן באפט עשויה להתעניין ברכישת חברת המשכנתאות קאנטריווייד פייננשל

TheMarker

21.8.2007 / 10:04

כך לפי "וול סטריט ג'ורנל"; מבין הזדמנויות הרכישה הרבות בשוק הנוכחי, לקאנטריווייד תיק משכנתאות בטוח יחסית



הערכות בשוק גוברות כי חברת האחזקות של המיליארדר וורן באפט, ברקשייר התאוויי, עשויה לבצע רכישות בתחום האשראי, לפי "וול סטריט ג'ורנל", ובייחוד עשויה להתעניין בקאנטריווייד פייננשל. על רקע המשבר בשווקים, חברות רבות עומדות על סף קריסה ומחפשות קונה או משקיע שיזרים אליהן כספים וישפר את עמדתן. ירידת ערכן של מניותיהן בשווקים מאפשר הזדמנות קנייה בזול.



בשל התפשטות המשבר לשוק האשראי, קונים המסתמכים על רכישות ממונפות לרוב עשויים להתקשות עדיין לבצע רכישות. לברקשייר התאוויי, לעומת זאת, קופת מזומנים עשירה שבאפט רק מחפש הזדמנויות השקעה עבורה.



"אני יכול לבזבז כסף מהר יותר מאימלדה מרכוס, כשהתנאים מתאימים", ציטט ה"ג'ורנל" את באפט, שהתייחס לגברת הראשונה של הפיליפינים, שהיתה ידועה בבזבזנותה.



בתקופה האחרונה קרנות ההשקעה הפרטית וקרנות הגידור שביצעו רכישות על ימין ועל שמאל, הובילו לעליית מחירי המניות, ופגעו בהזדמנויות להשקעות-ערך בהן דוגל באפט. באפט ביצע רכישות מועטות יחסית בשנים האחרונות, בהן בלטה רכישת ישקר הישראלית לפי שווי של 5 מיליארד דולר. ובינתיים, רווחי ברקשייר התאווי הלכו וצמחו, ועימם קופת המזומנים של ברקשייר התאוויי, שכיום יש בה כמעט 50 מיליארד דולר.



לא ברור באילו חברות יתעניין באפט, אך יש המעריכים, לפי ה"ג'ורנל", כי הוא עשוי לרכוש נתח בקאנטריווייד פייננשל, חברת המשכנתאות שטרם קרסה, אך נפגעה קשות בגלל חששות הסאבפריים. בניגוד לחלק מהחברות בשוק, קאנטריווייד מחזיקה בתיק נרחב של משכנתאות באיכות גבוהה.



עוד מעריכים כי באפט עשוי לנסות לגנוב חברות מתחת לאף של חברות השקעה פרטית, שלא יצליחו לסגור עסקות על רקע המצב בשווקים. חברה שכזו היא למשל חברת החשמל הטקסנית TXU, שטרם קיבלה את הסכמת בעלי המניות לרכישתה על ידי KKR ו-TPG.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully