וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Brown & Babcock מתכננת לחזור על תרגיל המימון של מרקסטון בדפי זהב

רם דגן

21.8.2007 / 10:28

הקרן האוסטרלית תממן מחצית מ-120 מ' הדולר ששילמה בעבור דפי זהב באמצעות הלוואות



קרן ההשקעות האוסטרלית Brown & Babcock מתכננת לחזור על התרגיל של מרקסטון בדפי זהב. הקרן שרכשה את דפי זהב ממרקסטון תמורת 120 מיליון דולר, הודיעה כי היא תפעל להחזיר לעצמה 50% מעלות הרכישה באמצעות הלוואות שיגולגלו על דפי זהב.



לדברי הקרן האוסטרלית, שנסחרת בבורסה של אוסטרליה, לדפי זהב יש יחסי מינוף נמוכים ביחס לחברות דומות לה בעולם, ולכן ניתן להגדיל את המינוף שלה.



כזכור, מרקסטון רכשה לפני שנתיים את דפי זהב תמורת 500 מיליון שקל. הרכישה מומנה באמצעות הון עצמי של כ-250 מיליון שקל.



יתרת העסקה מומנה באמצעות אג"ח שהנפיקה דפי זהב, כך שמרקסטון לא נשאה בעלויות המימון של הרכישה. בסופו של דבר מכרה מרקסטון את המניות שלה בתמורה ל-120 מיליון דולר ורשמה רווח של כ-115%.



עכשיו מתברר שלמרות גיוס האג"ח שביצעה דפי זהב תחת הבעלות של מרקסטון, הבעלים החדשים יכולים להמשיך להגדיל את החוב של החברה, ולעשות את אותו התרגיל שוב. לנוכח ההתפתחות החדשה החליטה אתמול מעלות לשנות את תחזית האג"ח של דפי זהב מחיובי ליציב.



מנכ"לית מעלות, דורית סלינג'ר, הסבירה אתמול את ההחלטה: "תחת הבעלות של מרקסטון הערכנו שיש סיכוי שיחסי הכיסוי של דפי זהב ישתפרו, ואז נוכל לתת לאג"ח דירוג גבוה מרמת A שהאג"ח מדורגות כיום. ואולם ההודעה של הבעלים החדשים מבהירה שהתוכניות הן לא לשפר את יחסי כיסוי החוב של החברה, ולכן שינינו את ההערכה שלנו".



דפי זהב הנפיקה סדרת אג"ח את בהיקף של כ-400 מיליון שקל בהנפקה פרטית לגופים מוסדיים. כ-40 מיליון שקל יועדו להשקעה בחברה, והיתר לצורך החלפת מימון בנקאי ששימש לרכישת החברה על ידי מרקסטון.



רווחי ה-EBITDA של דפי זהב ב-2006 היו 75 מיליון שקל. יחס החוב לרווחי ה-EBITDA של החברה היה 3.5. בתחילת 2007 העריכה מעלות כי היחס הזה ישתפר.



"הסיכוי שהיחס ישתפר פחת", אמרה אתמול סלינג'ר. "גם אם המשקיעים החדשים יגייסו את הכסף באופן ישיר ולא באמצעות דפי זהב, יגבר הלחץ על החברה הישראלית לחלק דיווידנד", הוסיפה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully