וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרוטרום: רכישת החברות באנגליה הקפיצה את ההכנסות ב-27% ל-91.7 מיליון דולר אולם גובה משאבים ניהוליים בהתאם

אלי שיצר

21.8.2007 / 11:01

החברה טרם השלימה את הטמעת הרכישות בפעילות הליבה שלה ועקב כך הרווח הנקי נשחק ב-31% ל-5.9 מיליון דולר



, המייצרת תמציות טעם וריח למזון וחומרי גלם, דיווחה הבוקר כי הכנסותיה ברבעון הראשון של 2007 עלו ב-26.8% ל-91.7 מיליון דולר. צמיחה זו הושגה הודות ליישום אסטרטגיית הצמיחה של פרוטרום המשלבת גידול עצמי של תחומי הליבה יחד עם רכישות אסטרטגיות של פעילויות וידע בתחומי הפעילות העיקריים שלה.



פרוטרום ביצעה מספר רכישות במהלך החודשים האחרונים, בהן רכישת Belmay ו-Jupiter האנגליות שביססו את מעמדה של פרוטרום כאחת מיצרניות תמציות הטעם המובילות בשוק האנגלי.



עם זאת, פרוטרום מצויה בעיצומו של תהליך הטמעת הרכישות ויצירת הסינרגיה בין שלושת אתרי הפעילות של החברה באנגליה לאתר אחד מרכזי, הגובה משאבים ניהוליים ותפעוליים.



מבחינה תפעולית עלה הרווח הגולמי ברבעון השני ב-25% והסתכם ב-32.8 מיליון דולר לעומת 26.3 מליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון נשחק ל-35.8% ברבעון לעומת 36.3% ברבעון המקביל. השחיקה ברווח הגולמי הושפעה מהמשך המגמה העולמית של עליית מחירי חומרי הגלם המשמשים את פרוטרום לייצור מוצריה וכן עקב הטמעת הסינרגיה בין הפעילויות הנרכשות.



פרוטרום פועלת במספר חטיבות: הגדולה ביותר היא חטיבת התמציות, במסגרתה מפתחת החברה תמציות טעם ותוספי מזון המשמשים את תעשיית המזון והמשקאות. מדובר באלפי תמציות שונות המיועדות לצרכים הספציפיים של כל לקוח.



חטיבת חומרי הגלם עוסקת בפיתוח מיצויי טעם טבעיים ומיצויים מצמחי מרפא, המשמשים לתעשיית המזון ולתעשיית הפארמה והטיפוח האישי. שתי החטיבות פועלות בסינרגיה המתבטאת בשיווק משותף, הליכי מחקר ופיתוח משותפים ואיחוד התפעול.







בשורת ההוצאות התפעוליות הכוללות הוצאות מחקר ופיתוח, מכירה, שיווק והנהלה וכלליות, ניתן לראות בצורה החזקה ביותר כי פרוטרום טרם ייצרה סינרגיה בין הפעילויות הנרכשות. זאת בשעה שהוצאות אלו זינקו ב-46.5% ל-24.3 מיליון דולר בהשוואה ל-16.6 מיליון דולר ברבעון המקביל.



הרווח התפעולי כתוצאה מכך נשחק ב-12% ל-8.5 מיליון דולר לעומת 9.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. בנוסף ציינה החברה כי הטמעת יישום פרויקט מחשוב ERP בישראל ובשווייץ תרם אף הוא לשחיקה ברווחיות, אולם הפרויקט נמצא בשלב מתקדם והוצאה זו לא תחזור בעתיד.



בשורה התחתונה, הרווח הנקי נחתך ב-31% והסתכם ב-5.9 מיליון דולר לעומת 8.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווחיות הנקייה הגיעה ל-6.5% לעומת 11.9% ברבעון המקביל. אולם הנהלת החברה מדגישה כי בנטרול הוצאות והכנסות חד פעמיות, הרווח הנקי הגיע ברבעון השני של 2007 ל- 6.7 מיליון דולר לעומת 6.2 מיליון דולר ברבעון השני של 2006.



אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום ציין כי "ברבעון השני השיגה פרוטרום צמיחה פנימית מואצת בפעילויות הליבה שלה בהתאם לאסטרטגיה העסקית אותה היא מיישמת בשנים האחרונות".



יהודאי הוסיף כי "אנו פועלים בנחישות רבה על מנת להשלים בחודשים הקרובים את איחוד פעילויות Belmay ו-Jupiter עם פעילותה הקיימת של פרוטרום אנגליה לאתר Belmay, על מנת להשיג יעילות מרבית וחיסכון תפעולי, אשר מוערך בלמעלה מ-3 מיליון דולר בשנה.



ההון העצמי של פרוטרום נכון לסוף יוני 2007 הסתכם ב-229.4 מיליון דולר, המייצג כ-50% משווי השוק של החברה לאחר שמניית פרוטרום איבדה כ-8% מתחילת השנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully