וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגזין ComputerWorld בחר בשני פיתוחים ישראלים בין עשרת הטכנולוגיות המתקדמות והמבטיחות בשוק כיום

עודד ירון

21.8.2007 / 11:02

מחשב וירטואלי ומנוע הבנת שפה נבחרו בין 10 הטכנולוגיות המבטיחות בתחרות horizon now



מגזין ComputerWorld בחר בשני פיתוחים ישראלים בין עשרת הטכנולוגיות המתקדמות והמבטיחות בשוק כיום במסגרת תחרות horizon now. בתחרות מיוחדת שפתח העיתון באפריל השנה נבחרו המחשב הווירטואלי של חברת g.ho.st וטכנולוגיית Streaming Logic של חברת Linguistic Agents. 255 חברות נרשמו לתחרות ומתוכן נבחרו 10 זוכות ו-10 צויינו לשבח.



רוח ברשת



בשעה שחברות רבות, בהן גוגל ו-zoho, מציעות להציע תחליפים מקוונים את התוכנות שבמחשב לטובת יישומים מקוונים, חברת g.ho.st (Global Hosted Operating System) הלכה צעד אחד קדימה. g.ho.st פיתחה סביבת עבודה על גבי האינטרנט שמאפשרת להתחבר למעין מחשב וירטואלי מכל מקום ומכל דפדפן.



המחשב הווירטואלי של g.ho.st, שתומך בכ-11 שפות בהן עברית, מאפשר גם לפתוח קבצים של אופיס, ולערוך אותם, באמצעות הכלים המקוונים של ZOHO, גוגל ו- ThinkFree. בנוסף ניתן לנגן קבצי מוסיקה מהדסקטופ של גוסט ולשתף קבצים עם משתמשים נוספים באמצעות שרת ה-FTP, שמציע שלושה ג'יגה בייט שטח אחסון.



מתרגמים שפה למחשב



שמחה מרגליות, סמנכ"ל Linguistic Agents ובנו של המייסד ששון מרגליות, מספר כי המנוע שפיתחה החברה מאפשר למחשב להבין שפת אנוש - משימה שעד כה לא צלחה למרות הנסיונות הרבים ומיליוני הדולרים שהשקיעו חברות רבות בנושא. "עד היום למחשב לא היו אפשרות להבין שפה אלא רק רצפים של מילים ואנחנו נותנים לו יכולת הבנה".



" לבנאדם זה לא נראה דבר מורכב להבין שפה", אומר מרגליות. כי " להם זה נראה פשוט כי הם מבינים שפה. הם נולדים עם התוכנה שיודעת לקבל וללמוד את המלים... אבל ללמד את המחשב להבין שפה זה אחד הדברים הכי מורכבים שיש".



מרגליות הסביר כי התוכנה משתמשת במה שמכונה נאנו סינטקס. כלומר, היא מפרקת לפרטי פרטים את המידע, שהמוח האנושי מבין באופן בלתי מודע. משפט שהתחביר המוכר לנו יחלק לארבעה או חמישה חלקים יפורק בתוכנה לעשרות פרטי מידע, שאנו בד"כ כלל לא צריכים לחשוב עליהם.



מרגליות מספר כי החברה מעונינת לשלב את התוכנה במנועי חיפוש קיימים ומסדי נתונים בכדי לשפר את התוצאות ולהקל את החיפוש. כחלק מכך מקווה החברה לשפר את היכולת להציב פרסומות ממוקדות לצד תוצאות החיפוש. ערוץ נוסף לשימוש בתוכנה הוא תחום הפקודות למכשירים שונים כמו הסלולר או הרכב. "זה משהו שאתה עדיין לא רואה במאסות. קשה לצפות ממישהו לזכור 200 סוגי פקודות לרכב, ועוד עשרות פקודות לבית החכם ולטלפון".



בין הזוכים האחרים בתחרות ניתן למצוא את EyePoint פיתוח של אוניברסיטת סטנפורד המאפשר להשתמש במבט במקום בעכבר המחשב. טכנולוגיה אחרת שזכתה להגיע לעשרת הזוכים היא ElekTex - תצוגת LCD ייחודית פרי שיתוף פעולה של חברת Eleksen עם מיקרוסופט, שניתן לשלב בבדים שונים. לדברי computerworld התצוגה המתחברת לתוכנת Sideshow של ויסטה תוכל להציג מיילים או הודעות מהמחשב הנייד על גבי התיק בלי לפתוח את המחשב או להוציא אותו מהתיק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully