וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז יודיע לבג"ץ: לא אבטל את עסקת הטיעון עם קצב

יובל יועז

21.8.2007 / 10:47

זו תשובת היועץ המשפטי לממשלה לצו שהוציא בג"ץ לפני כחודש, בו נדרש לנמק מדוע החליט על הסדר הטיעון עם קצב



היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, מתכוון להודיע לבג"ץ בעוד כשבועיים וחצי שאינו חוזר בו מהחלטתו לחתום על הסדר טיעון עם הנשיא לשעבר משה קצב בפרשת עבירות המין. מזוז יודיע על כך בתשובתו לצו שהוציא בג"ץ לפני כחודש, ושבו נדרש לנמק את ההחלטה על הסדר הטיעון.



בימים הקרובים הפרקליטות תבקש מבג"ץ לדחות שוב את מועד הגשת התצהיר של מזוז. היועץ היה אמור להגיש את תשובתו בשבוע שעבר, אך לאחר שהתברר שסנגורי קצב יגישו את תשובתם רק ב-7 בספטמבר, החליט היועץ לדחות גם את תצהירו למועד זה. משרד המשפטים סירב להגיב לדברים.



במסגרת הסדר הטיעון שחתמה הפרקליטות עם קצב בסוף יוני, נמחקו האישומים באונס ואילו יתר האישומים צומצמו באופן ניכר.



נגד הסדר הטיעון הוגשו שש עתירות, שבמסגרת הדיון בהן הורה למזוז הרכב של שופטי בג"ץ, בראשות הנשיאה דורית ביניש, לנמק מדוע אינו חוזר בו מקיום ההסדר. בנוסף, הורו השופטים ליועץ לנמק מדוע לא יכלול בכתב האישום את הפרק העוסק בעובדת בית הנשיא (שכונתה בתקשורת "א' הראשונה"), שכל העבירות בעניינה הושמטו במקביל להסדר הטיעון.



עוד הורו השופטים למזוז לנמק מדוע לא העניק זכות טיעון למתלוננות נגד קצב לפני החלטתו בדבר עסקת הטיעון; וכן מדוע לא הפחית את תקופת כהונתו של קצב כנשיא, שבה התביעה מנועה מלנקוט נגדו הליכים פליליים, ממניין התקופה שיש לחשב לצורך התיישנות חלק מעבירות המין. אחרי שמזוז וקצב ישיבו לצו על-תנאי, יקבלו העותרים אפשרות להגיב לדברים, ואז ייערך בבג"ץ דיון מסכם בעתירות, לפני מתן פסק הדין.



בלשכת מזוז נערכו דיונים אינטנסיוויים בעקבות הצו שהוציא בג"ץ וההערות החריפות שהשמיעו השופטים, ובראשם ביניש, במהלך ימי הדיונים. בין היתר עסקו הפרקליטים שהשתתפו בדיונים בבחינת רעיונות חדשים, שבאמצעותם ניתן לשכנע את השופטים שלא להתערב בהחלטה על הסדר הטיעון. זאת לאור הנחת העבודה שהתשובה הראשונית שהגישה הפרקליטות לבג"ץ בעקבות הגשת העתירות לא שיכנעה את השופטים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully