וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפט הגולמי נופל זה היום השני ברציפות בעקבות ההערכות כי ההוריקן דין לא יפגע בתשתיות הנפט במפרץ מקסיקו

אשר שכטר

21.8.2007 / 11:49

מחיר החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה בספטמבר יורד ב-0.7% ל-70.77 דולר לחבית



מחיר הנפט הגולמי נופל זה היום השני ברציפות, על רקע ההערכות כי סופת ההוריקן "דין" לא תפגע בתשתיות הנפט והגז במפרץ מקסיקו, האחראי ליותר מ-25% מתפוקת הנפט של ארה"ב.



מחיר החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה בספטמבר יורד ב-0.7% ל-70.77 דולר לחבית ומתקרב לשפל הגדול ביותר זה יותר מחודש. הנפט הגולמי ירד ביותר מ-10% מאז תחילת החודש.



מחיר הנפט הגולמי מסוג ברנט, הנסחר בלונדון, יורד גם הוא ב-0.4% ל-69.75 דולר לחבית. אמש נסגר מחיר הנפט הגולמי בירידה של 1.2% על רקע ההערכות כי הסופה "דין" אינה מהווה איום על תשתיות הנפט והגז של האזור.



בשל הסופה, הוריקן בדרגה 5, הופסק כ-80% מייצור הנפט של מקסיקו, בה נמצאת הסופה כעת. אולם ההערכות הן כי מדובר בהקפאה קצרה שלא תשפיע על התפוקה המקסיקנית בטווח הארוך.



להערכת אנליסטים, במידה שדין לא יגרום לנזקים משמעותיים צפויים מחירי הנפט לרדת עד לשפל של 67 דולר לחבית. הסופה צפויה להיחלש לפני שתיכנס לאזור מפרץ קמפצ'ה, בו שוכנים רבים ממתקני הנפט של חברת הנפט המקסיקנית פמקס.



משרד האנרגיה האמריקאי צפוי לדווח מחר על נפילה של 2.6 מיליון חביות במלאי הנפט השבועי בארה"ב. עם זאת, צפוי המשרד לדווח כי המלאים עדיין גבוהים ב-10% מהממוצע בחמש השנים האחרונות.



מחיר הגז הטבעי, שנסגר אמש בנפילה של 14%, הירידה היומית החדה ביותר מאז פברואר 2003, רושם ירידה נוספת של 0.8% למחיר של 5.994 דולר למיליון Btu, בעקבות התחזיות כי "דין" לא תפגע במפרץ ומקסיקו ועל רקע ירידה בביקוש ועלייה בלתי צפויה במלאים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully