וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל חדש לריטליקס - אבינועם בלוך

שירלי יום-טוב

21.8.2007 / 11:49

לאחר שנה וחצי בה איבדה ריטליקס רבע מערכה - מעביר היו"ר והמנכ"ל בארי שקד את ניהול החברה. המניה צונחת ב-9%

לאחר שנה וחצי סוערת , עם אזהרות רווח, ירידה במניה ואי סדרים חשבוניים, בארי שקד, יו"ר ומנכ"ל ריטליקס מעביר את מושכות הניהול השוטף של החברה לאבינועם בלוך.

ריטליקס הודיעה היום, במקביל לפרסום דו"חות הרבעון השני, על מינויו של בלוך למנהל תפעול ראשי (COO). הוא יהיה אחראי לפעילויות הפיתוח, המכירות, השירותים, התפעול, הכספים ולמשאבי האנוש של ריטליקס בכל העולם, בנוסף על אחריותו כמנהל התפעול הראשי של החטיבה הבינלאומית של ריטליקס, הכוללת את הפעילות באירופה, ישראל, אפריקה, אסיה ואוסטרליה.

בלוך אמנם יישאר כפוף לשקד, אך פירוט הפעילויות בהן יעסוק מצביע על כך שבפועל הוא ינהל את החברה בפעילותה השוטפת. שקד יתמקד בפיתוח האסטרטגי של ריטליקס, כך נמסר.

בלוך, בן 50, נמצא בריטליקס 22 שנה. הוא החל בתפקיד מתכנת, התקדם לתפקיד מנהל פיתוח מוצר ועסק באחרונה בקידום עסקיה של ריטליקס בעולם. הוא מחזיק בתואר ראשון במדעי המחשב ומתמטיקה מהאוניברסיטה העברית.

רבעון חלש לחברה

השינויים בהנהלת ריטליקס מגיעים בעת שהחברה מדווחת היום על רבעון חלש ומעדכנת כי היא מבצעת צעדי ייעול להורדת רמת ההוצאות שלה - משמע, בין היתר, פיטורי עובדים.

ריטליקס רשמה הפסד נקי של 1.8 מיליון דולר, 9 סנטים למניה ברבעון השני. בניכוי הוצאות חד פעמיות, בהן הוצאה של 700 אלף דולר על שתי הזדמנויות רכישה שלא הבשילו לעסקה, רשמה החברה רווח (פרופורמה) של 600 אלף דולר, 3 סנטים למניה - מתחת לתחזית ממוצעת של שני אנליסטים לרווח של 10 סנט למניה.

ריטליקס רשמה אמנם עלייה של 20% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל ל-55.5 מיליון דולר, אולם רמת ההכנסות ממוצרים נותרה נמוכה למדי - 36% מסך ההכנסות, ושולי הרווח הגולמי הוסיפו לרדת ל-53% לעומת 58.1% ברבעון המקביל ו-57.2% ברבעון הקודם.

כמו ברבעון הקודם, גם הפעם לא ייצרה ריטליקס מזומנים מפעילות שוטפת, אלא עשתה שימוש ב-1.5 מיליון דולר מתוך קופת המזומנים שלה. שקד ציין בהודעה שצורפה לדו"חות כי אנו סבורים שאנו על המסלול הנכון להשיג את תחזית ההכנסות השנתית". זהו רמז לכך שייתכן שהחברה לא תעמוד בתחזית, להכנסות שנתיות של 220 עד 230 מיליון דולר, עם רווח נקי של 9 עד 16 מיליון דולר.

המניה מגיבה בצניחה של 9% במחזור גבוה במסחר בתל אביב. ריטליקס איבדה כרבע מערכה תוך שנה וחצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully