וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הכבלים, צ'צ'יק: "לאומי רוצה למכור המניות, אך הקרנות שמתעניינות רוצות יותר מ-15%"

ערן גבאי

21.8.2007 / 12:07

קמיניץ טוען: "ישנו תור טורדני של משקיעים"; צ'צ'יק מכשיר את הקרקע לשינוי בבעלות בחברה



"בנק לאומי רוצה למכור את המניות של בחברת הכבלים הממוזגת, אך הבנקים האחרים לא מעוניינים למכור את חלקם. יש רשימה של קרנות השקעה שמעוניינות לבחון כניסה לחברת הכבלים הממוזגת, אלא שהן רוצות לרכוש יותר מאשר את חלקו של לאומי בלבד, כ-15%, ומתעניינים ברכישת חלק מהמניות של קבוצות נוספות", כך אומר היום יו"ר חברת הכבלים הממוזגת, איזיה צ'צ'יק, בתשובה לשאלת TheMarker.



מנכ"ל חברת הכבלים הממוזגת, דוד קמיניץ, אומר כי "קיים תור טורדני של משקיעים, טורדני בכך שהוא מצריך תשומת לב גם מצד ההנהלה שמפוקסת בפעילותה".



לאחרונה דווח ב-TheMarker כי צבי יוכמן, הנאמן של חברת הכבלים במשך ארבע שנים שהבריא את החברה מהליך הקפאת ההליכים שבו היא היתה נתונה, צפוי לחזור לכבלים כבעלים, כשבאמצעות קרן ההשקעות SKY הוא מנהל משא ומתן עם בנק לאומי לרכישת חלקו של הבנק (15%) במניות חברת הכבלים הממוזגת.



כמו כן, פורסם כי גם קרן ההשקעות האמריקאית פרובידנס היא אחת משלוש קבוצות נוספות שמתעניינות כיום בהשקעה בחברת הכבלים באמצעות רכישת חלק ממניות הבנקים בחברה. הקרן מנהלת מזה כמה חודשים שיחות גישוש עם בעלי השליטה בכבלים בניסיון לבחון אפשרות לרכישת חלק ממניות הבנקים בכבלים במחיר הגבוה במעט ממחיר השוק של הכבלים. בנק לאומי כבר הגיב לא פעם בעבר כי "הבנק אינו מגיב על פגישות ושיחות בעניינים עסקיים".



המאבק על מניות הבנקים בכבלים צובר תאוצה. הבנקים, המחזיקים בכ-29% ממניות חברת הכבלים הממוזגת, רשאים למכור את המניות באופן נפרד, כל בנק באופן עצמאי. על פי הידוע, בנק לאומי, המחזיק בחלק הגדול ביותר מהמניות (15%), מביע עניין רב בהשלמת עסקה למכירת חלקו בכבלים כיוון שהוא מחויב במכירת המניות עד 2009.



הבנקים מעודדים היום הרבה יותר מבעבר מהנעשה בכבלים מאז שהושלם המיזוג והסדר המימון בכבלים בסוף 2006, ומאז שנכנס מנכ"ל הכבלים דוד קמיניץ שהחל לשפר את תוצאות החברה.



לכולם ברור כי המצב שבו הבנקים הם בעלי המניות הגדולים בחברת הכבלים הממוזגת עם אחזקה של כ-29% - אינו יכול להימשך לאורך זמן. ההערכה היתה שעם השלמתו של הסכם המימון, תתגבש עסקה עם אחד מבעלי המניות הגדולים בכבלים, ככל הנראה יצחק תשובה, לרכישת חלק מחבילת מניות הכבלים של הבנקים. גם היום רווחת הערכה זו.



עם זאת, בכיר בענף טוען כי אם תצא אחת העסקות הנבחנות אל הפועל יהיו בין בעלי המניות הנוכחיים בכבלים מי שירצו להצטרף למכירה בתנאים שייקבעו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully