וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול מארט הורידה מהמדפים מוצרי מזון לכלבים שיוצרו בסין בעקבות תלונות לפיהן כלבים שאכלו את המוצרים חלו

אינטרנשיונל הרלד טריביון

21.8.2007 / 12:19

למרות הורדת המוצרים הסיניים מהמדפים, לא פתחה וול מארט במבצע החזרה רחב היקף



וול מארט, ענקית הקמעונות האמריקאית, הורידה ביולי האחרון מהמדפים שני סוגים של מוצרי מזון לכלבים מתוצרת סין. זאת בעקבות תלונות של צרכנים כי כלביהם חלו לאחר שאכלו את המוצרי. יחד עם זאת, החברה לא פתחה במבצע החזרה. כך מסרה דוברת מטעם וול מארט.



שני המוצרים, צ'יקן ג'רקי סטריפס (Chicken Jerky Strips), תוצרת החברה הסינית פינגיאנג, וצ'יקן ג'רקי מתוצרת שנחאי בסטרו טריידינג, הורדו ממדפי וול מארט ב-26 ביולי בעקבות פניות מספר צרכנים שטענו כי כלביהם חלו כתוצאה מאכילת המזון היבש. עם זאת, הרשת לא פירסמה הודעה בנושא ולא קראה ללקוחות שרכשו את המוצרים להחזירם, כנהוג במקרים דומים.



"כשהורדנו את המוצרים מהמדפים בסוף יולי, עשינו זאת על סמך תגובותיהם של צרכנים ומתוך כוונה לבדוק את הנושא לפני שנכריז על העניין באופן פומבי. לכן טרם שיחררנו הודעה לציבור, משום שהנושא עדיין מצוי בתהליכי בדיקה", אמרה דוברת וול מארט, דיישה גלברט.



בשבוע שעבר, דיווחה רשת טלוויזיה מקומית בפילדלפיה כי אישה תושבת המדינה טוענת שכלבה בן השנתיים מת לאחר שאכל אחד מהמוצרים. בנתיחה שלאחר המוות שנערכה בגופתו של הכלב, נמצא כי הוא מת כתוצאה מזיהום שנגרם בעקבות עיכול חומר רעיל.



חברות מזון לבעלי חיים, כמו נסטלה פורינה פט-קר ומניו פודס, הסירו במארס האחרון אריזות מזון יבש ורטוב לבעלי חיים מתוצרת סינית ממדפי החנויות ברחבי ארה"ב, קנדה ומקסיקו. הסרת המוצרים נעשתה בעקבות דיווחים כי חתולים וכלבים שאכלו את מוצרי המזון האלה לקו בכשלים בתפקוד הכליות ומאות אף קיפחו את חייהם בעקבות חומר רעיל שנתגלה במוצרים.



בחודשים האחרונים הורדו מאות מוצרי מזון, תרופות, צעצועים, אביזרים למכוניות ומוצרים אחרים מתוצרת סין מהמדפים לאחר שהוגדרו כמסוכנים. בניסיון לשכנע את העולם בבטיחות המוצרים מתוצרתה על רקע התגברות חששותיהם של צרכנים ברחבי העולם מרכישת מוצרים סיניים, הרכיבה סין בתחילת החודש "רשימה שחורה" של 429 חברות יצוא אשר נתפסו כאחראיות ליצוא מוצרים פגומים. בין החברות נמצאות גם שתי יצרניות מזון לבעלי החיים שהביאו במארס למותם של בעלי החיים בארה"ב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully