וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם חברות ההשקעה הפרטיות ינסו להיחלץ מרכישות ממונפות? חלקן מתכוונות לפתוח מחדש במו"מ על מחיר העסקות

ניו יורק טיימס

21.8.2007 / 12:21

משקיעים כבר משערים שכמה עסקות ממונפות שכאלה יתמוטטו או לפחות ייפתחו מחדש למשא ומתן



האם חברות ההשקעה הפרטיות יכולות להיחלץ מהרכישות הממונפות להן התחייבו לפני תחילתו של משבר האשראי? בשל התכווצות שוק האג"ח הקונצרניות, ובשל רכבת ההרים שהיא שוק המניות, זו שאלה ששואלות עצמן חברות רבות בוול סטריט.



משקיעים כבר משערים שכמה עסקות ממונפות שכאלה יתמוטטו או לפחות ייפתחו מחדש למשא ומתן. לדוגמא, מניותיו של תאגיד SLM, הבעלים של חברת ההלוואות סאלי מיי, ירדו ב-19.5% מהמחיר אותו סיכמו מספר חברות השתלטות.



מניותיה של ענקית האנרגיה הטקסנית TXU, אשר השנה הודיעה כי תימכר בעבור 45 מיליארד דולר, נסחרות בימים אלה במחיר הנמוך ב-9.3% ממחיר הרכישה. עסקות נוספות נמצאות במצבים דומים, ביניהן רכישת חברת אפיליאייטד קומפיוטר סרוויסז, סרידיאן קורפוריישן ועוד.



גם חברת הום דיפו הודיעה בשבוע שעבר כי היא פתחה במשא ומתן נוסף עם קונסורציום שסיכם עמה לרכוש את חטיבת הסיטונאות שלה, בנוגע לשאלה האם המחיר הנקבע, 10.3 מיליארד דולר, הוא עדיין המחיר הרלוונטי. הום דיפו והקונסורציום עלולים לגבש עסקה חדשה השבוע, במחיר נמוך הרבה יותר, אולי אפילו נמוך במיליארד דולר מהמחיר המסוכם. כך לפי מקורבים להום דיפו.



עדיין לא ברור אילו מהעסקות יבוטלו, אבל בכירים בחברות השקעה פרטיות הודו כי הם בודקים את האפשרות לביטולן של כתריסר עסקות שכאלה. עסקות לרכישת חברות פיננסים או חברות נדל"ן נחשבות בסיכוי גבוה להתבטל, או במגעים לניהול משא ומתן מחודש.



וכבר נוצרו תקדימים לדיונים מחודשים שכאלה. קרן ההשתלטות סרברוס, אשר הסכימה לרכוש את את חטיבת קרייזלר מדיימלר, פתחה את העסקה לדיון מחודש ממש לפני שהחברות סיכמו ביניהן. כך הצליחה סרברוס להביא את דיימלר לממן חלק מהרכישה.



עם זאת, ישנן מספר חברות שהודיעו כי הן מעוניינות להמשיך ברכישות שהן סיכמו, בתנאים המקוריים. קרן ההשתלטות KKR, התעקשה לקיים את העסקה עם חברת פירסט דלתא לרכישת חטיבת עיבוד כרטיסי האשראי ולרכוש את חברת TXU. מקורבים ל-KKR אמרו כי בחברה מאמינים שהמחירים שהמקוריים של העסקות הם הוגנים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully