וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי שטראוס זינקו ב-30%

טל לוי

21.8.2007 / 12:36

הרווח התפעולי הסתכם ב-131.5 מיליון ש'. החברה היא גם יצרנית מזומנים לא קטנה: ברבעון השני הפיקה 248 מיליון ש' במזומן

דו"חות טובים מגיעים הבוקר מחברת המזון שטראוס גרופ (לשעבר שטראוס עלית): ההכנסות עלו, הרווח התפעולי גדל והחברה מייצרת מזומנים בקצב נאה. שורת הרווח הנקי אמנם קטנה בשיעור ניכר של 51% והסתכמה ב-87 מיליון שקל, אולם הירידה מגיעה כתוצאה מרווח הון ענק (כ-140 מיליון שקל) ממכירת מתחם רמת בשנה שעברה.

הכנסות שטראוס עלו ברבעון ה-2 של 2007 ב-14% ל-1.42 מיליארד שקל ואילו הרווח הגולמי (כלומר, לאחר ניכוי הוצאות יצור המזון קפץ ב-19% ל-560 מיליון שקל). שורת הרווח התפעולי המציגה את לב פעילות המזון עלתה בשיעור נאה של 30% ל-131.5 מיליון שקל.

ההכנסות מחו"ל גדלות

אולי חשוב מהרווח הנקי החשבונאי, שטראוס היא גם יצרנית מזומנים לא קטנה: ברבעון השני של 2007, הפיקה החברה מזומנים בהיקף של 248 מיליון שקל - עלייה של יותר מפי 3 לעומת הרבעון המקביל.

שטראוס פועלת ב-3 תחומים עיקריים: חטיפים, מזון טרי ומשקאות. מאחר ששטראוס היא חברת המזון השניה בגודלה בישראל, נמצאים מנועי הצמיחה שלה בחו"ל. פעילות החו"ל של שטראוס נשענת על שלוש רגליים: קפה, פעילות סלטים באמצעות החברה הבת סברה ורשת מקס ברנר שאמנם מציגה עלייה חדה במכירות אולם החברה עדיין מפסידה גם אם ההפסד התפעולי "קטן משמעותית", כדברי החברה.

ואכן, בדיקת תמהיל ההכנסות מראה כי בעוד שברבעון המקביל, 61% מההכנסות הגיעו מישראל, הרי שברבעון הנוכחי רק 54% הם מן השוק המקומי כך שחלקן של ההכנסות מחו"ל הולך וגדל. למעשה, מתוך העלייה בסך המכירות, הניב השוק המקומי עלייה של סביב 3% בלבד בעוד שהצמיחה בחו"ל גדלה ביותר מ-25%. במישור הבינלאומי, פעילה שטראוס בעיקר באירופה (25.5% מהמכירות) וגם בברזיל ובארה"ב.

אחת מפעילויות הליבה החשובות של שטראוס היא בתחום הקפה. המכירות בתחום זה עלו מכירות הקפה בכ-30% לעומת הרבעון המקביל והן הסתכמו ב-585 מיליון שקל - כ-41% מכל ההכנסות של שטראוס. השוק העיקרי של שטראוס בתחום הקפה הוא דווקא ברזיל שאחראית לכרבע מההכנסות במגזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully