וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנפילה של היזם": העיתונות הרוסית סבורה שצניחתן של מניות אפי פיתוח נובעת מהנפקתה לפי שווי לא כלכלי

מיכאל רוכוורגר

21.8.2007 / 12:49

שותפו של לבייב, חלדאיי: "הפרויקטים מתקדמים לפי התוכנית, התוצאות עומדות בפני שיפור"



חברת , שבשליטת לב לבייב, ביצעה בתחילת מאי האחרון את אחת ההנפקות הגדולות והמוצלחות בתחום הנדל"ן בבורסה הראשית של לונדון, כאשר הנפיקה כ-19.1% מהון מניותיה של חברה הבת אפי פיתוח. אפי פיתוח, המרכזת את פעילות הנדל"ן של קבוצת אפריקה ישראל הונפקה לפי 14 דולר למניה, מחיר ששיקף לחברה שווי של 7.3 מיליארד דולר.



אלא שמאז ההנפקה צנחה מניית אפי פיתוח בפחות מ-4 חודשים בכ-45%, למחיר של 7.8 דולרים, כך שהחברה איבדה משוויה כ-3.3 מיליארד דולר תוך פרק זמן קצר. עובדה זו לא השאירה את העיתונות הרוסית אדישה.



אחד העיתונים הכלכליים המובילים ברוסיה, "ודומוסטי", היוצא לאור בשיתוף פעולה עם כתבי העת ה-"וול סטריט ג'ורנל" וה"פייננשל טיימס", פירסם בסוף השבוע האחרון כתבה על הנפילה החדה במניית , וכן במניות של חברות נדל"ן רוסיות נוספות שהונפקו באחרונה בלונדון. כותרת הכתבה: "הנפילה של היזם", כשהכוונה היא ככל הנראה ללבייב.



בעיתון הרוסי כותבים כי אמנם בנקי ההשקעות מורגן סטנלי, גולדמן סאקס, דויטשה בנק וסיטיגרופ - אשר הובילו את קונסורציום החתמים בהנפקתה של אפי פיתוח - הצליחו ברגע האחרון להעלות את מחיר ההנפקה מ-13 דולר ל-14 דולר, אך זה לא עזר למניית אפי פיתוח. המניה, אשר מאז ההנפקה לא הצליחה להתרומם, משאירה את משקיעיה בתחושת אכזבה קשה.



ב"וודומוסטי" מצטטים את המנכ"ל ובעל 12% ממניות אפי פיתוח, אלכסנדר חלדאיי, אשר טוען כי "זה לא נכון להעריך את הביצועים של חברת פיתוח מספר חודשים בלבד לאחר ההנפקה, שכן חברה כמו אפי פיתוח צפויה לפעול ולבצע פרויקטים בהיקפים גדולים לאורך זמן. המשקיעים שקנו את מניות החברה לא צריכים להתחרט על כך, שכן לאורך זמן הם צפויים להנות מתשואות יפות".



חלדאיי הוסיף כי הטלטלות שפוקדות את השווקים ברחבי העולם לאחרונה אינן פוסחות על אפי פיתוח.



האנליסטים הרוסיים טוענים כי הנפילה החדה במניית אפי פיתוח תוך פרק זמן כה קצר, מצביעה בבירור כי ההנפקה בוצעה לפי מחיר הגבוה משווייה הכלכלי האמיתי של אפי פיתוח. האנליסטים ברוסיה מוסיפים כי החלק הארי של מניות אפי פיתוח נרכש בידי קרנות גידור שונות, אשר נוכח ירידת הנזילות בשווקים בכלל ובמגזר הפיננסים בפרט, נאלצו לממש את אחזקותיהן.



ב"וודומוסטי" מציינים כי חלדאיי חולק על האנליסטים הרוסיים, וטוען כי הפרויקטים של אפי פיתוח ממשיכים להתבצע על פי לוחות הזמנים המתוכננים, ועם פרסום תוצאותיה למחצית הראשונה של השנה צפויה אפי להציג שיפור בתוצאותיה.



כמו כן, מצוין בעיתון כי מניותיהן של החברות היזמיות האחרות הפועלות ברוסיה, כמו מירלנד מקבוצת פישמן, קבוצת פיק, Raven Russia ועוד, ירדו בתקופה האחרונה בעשרות אחוזים, בעוד שמדד המניות הרוסי ירד לאחרונה בכ- 5.2% בלבד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully