וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה הצעת הרב באבד להפעיל את בית החולים ביקור חולים

נורית רוט

21.8.2007 / 13:09

הבקשה הוגשה בעת הדיון בבקשת מפרק בית החולים לאשר את הצעת רכישת בית החולים על ידי ארקדי גאידמק



בית משפט המחוזי בירושלים דחה אתמול את בקשת הרב חיים יהושע באבד, לאפשר לו להגיש הצעה חדשה להפעלת בית החולים ביקור חולים, וקבע כי ההצעה "אינה ברת תחרות עם הצעת גאידמק". הרב באבד ביקש לצרף את הצעתו להצעה אחרת שהגיש גרשון לידר להפעלת בית החולים. שתי ההצעות אינן הצעות להפעלה ורכישה.



הבקשה הוגשה בעת הדיון בבקשת מפרק בית החולים, עו"ד יעקב שפיגלמן, לאשר את הצעת רכישת בית החולים על ידי ארקדי גאידמק.



השופט יוסף שפירא קבע בהחלטתו כי הכלל הוא שאין לאשר הצעה מאוחרת, והדברים יפים "כאשר ממילא אין בתוספת המחיר כדי סילוק החוב שבגינו נכנסה החברה לחדלות פרעון".



במקרה זה, לפי השופט, לא ניתן למעשה להשוות בין שתי ההצעות (של באבד ושל גאידמק) על מנת לקבוע אם בנסיבות העניין יש להעדיף את ההצעה המאוחרת של באבד. השופט ציין כי בהחלטה קודמת אפשר לגאידמק לשפר את הצעתו, והדבר אכן נעשה. הצעתו של באבד להפעיל את בית החולים למשך תקופה ארוכה מהווה אמנם גישה ראויה, לדברי השופט, אולם הצעת גאידמק, "לא זו בלבד שהיא תואמת את ההצעה שפירסם המפרק לציבור, שיש בה כדי להביא לפתרון הולם, ולאפשר חלוקת התמורה לנושה שבדין קדימה" אלא שהמדינה גם סומכת ידה עליה ותסכים לה, לדבריה, לאחר הגשת הסכם שיבטא את כל הסכמות הצדדים.



השופט הוסיף כי הליך הפירוק של בית החולים נדון כבר מספר שנים "ולאור רגישות ההליך ומורכבותו הליכים אלו זכו לחשיפה יתירה אף יותר מאשר הליך פירוק רגיל".



לאור האמור קבע השופט כי אין לקבל את ההצעה.



(בש"א 6312/07 פש"ר 839/03)


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully