וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איום לוול מארט: טסקו תשקיע 2 מיליארד דולר בפתיחת סניפים של הרשת השכונתית שלה בארה"ב

הדר תדמור

21.8.2007 / 13:28

ענקית המרכולים הבריטית טסקו תפתח 30 סניפים של רשת פרש אנד איזי השכונתית בארה"ב עד פברואר



טסקו, ענקית המרכולים הבריטית, תשקיע 2 מיליארד דולר בפתיחת סניפים של רשת המרכולים השכונתית שבבעלותה - רשת פרש אנד איזי. החברה מתכננת השקה ראשונה של 30 סניפים בארה"ב בפברואר, והתרחבות של פרש אנד איזי בארה"ב במהלך חמש השנים הקרובות. בשנת 2008 מתכננת טקסו לפתוח 70 סניפים נוספים.



פתיחת הסניפים השכונתיים של רשת פרש אנד איזי עלולה לאיים על וול מארט, הרשת הקמעונית הגדולה בעולם. אבל פתיחת הסניפים לא רק עלולה להיות מכה כואבת לכיס של וול מארט, היא גם פגיעה באגו. לפני 12 שנה, קיבלה וול מארט לסגל בכיריה עובד בשם טרי ליהי. היום ליהי הוא בכיר בטסקו ומיוזמי ההתרחבות לארה"ב.



בתחילה ייפתחו חנויות של פרש אנד איזי בלוס אנג'לס. טסקו כבר החליטה על מיקומן של 12 חנויות. בהמשך תפתח טסקו את סניפי הרשת השכונתית בסן דיאגו, פיניקס ולאס וגאס.



"ההשפעה שתהיה לתחרותיות בין וול מארט וטסקו תלויה בכמה חנויות טסקו תשיק וכמה מהר היא תתרחב. אני חושב שהיא תתרחב מאוד מהר", אמר דייוויד מקארתי, סגן מנהל חטיבת חקר המניות בסיטיגרופ לאתר STLtoday.com, והוסיף כי לדעתו טסקו תוכל להקים 500 חנויות בארה"ב ולהשיג הכנסות של 5 מיליארד דולר בשנה בארה"ב בלבד עד לשנת 2010.



עם ההתרחבות המתוכננת של טקסו אל תוך ארה"ב, וול מארט תעשה כל שביכולתה כדי למנוע ממתחרתה הבריטית לפגוע בעסק עם הצמיחה המהירה ביותר בחברה - המרכולים השכונתיים. כיום מפתחת וול מארט רעיונות לשני סוגי חנויות חדשות שאמורות להבטיח שטסקו לא תאיים על וול מארט.



חנות אחת תהיה חנות כלבו שכונתית קטנה, שגודלה יהיה כעשירית מגודל ה"סופרסטור" הרגילה של וול מארט. חנות אחרת תמכור מוצרי בריאות. שתי החנויות החדשות יושקו בשנה הבאה.



וייתכן שהתחרותיות תעשה לוול מארט רק טוב מבחינה יצירתית. צמיחת רווחיה של וול מארט עמדה על 3.5% עד כה השנה, לעומת צמיחה של 10.2% ברווחיה בתקופה המקבילה לפני שנתיים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully