וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועצה לשידורי כבלים ולוויין תקיים שימוע ציבורי בנושא שיעור ההשקעה בהפקות מקור ב-2008

יעל ולצר

21.8.2007 / 14:31

בעבר חייבה המועצה את הכבלים והלוויין להשקיע כ-8% מסך הכנסותיהם השנתיות מדמי מנוי



המועצה לשידורי כבלים ולוויין הודיעה כי תזמין את המעוניינים להגיש עמדתם בנושא קביעת שיעור ההכנסות השנתיות של חברת הוט וחברת yes בהפקות המקור ב-2008 למשך שנתיים. הסכום שייקבע יושקע בהפקה או ברכישה של הפקות מקומיות בשידור ראשוני.



בעבר חייבה המועצה את בעלי הרשיונות לשידורי כבלים ולוויין להשקיע סכומים בשיעור של כ-8% מסך הכנסותיהם השנתיות מדמי מנוי, וכך עשו בנושא הפקות המקור עד לתום 2007. מלבד דעתו של הציבור, יוזמנו לשימוע הציבורי גופי איגודי היוצרים ומפיקי הערוצים השונים בכבלים ובלווין, והם יציגו את עמדותיהם בנושא.



ל-TheMarker נודע שסל ההכנסות ודמי המנוי של הכבלים והלווין עמדו ב-2006 על כ-250 מליון שקל, וגם בכבלים וגם בלוויין עמדו במחויבויות התוכן והקדישו סכומים של כ-10% בממוצע מההכנסות ודמי המנוי בהפקות מקור. חלק מהפקות המקור אף היו מוצלחות במיוחד, כמו סדרת הדרמה "בטיפול" ששודרה בכבלים ואף נמכרה לרשת הטלויזיה HBO. גם סדרות ששודרו ביס-דוקו זכו להערכה.



עורכת הדין דורלי אלמגור, מנהלת מינהלת הסדרת השידורים לציבור, אמרה: "בתום השימוע הציבורי יוחלט מהו שיעור האחוזים המדויק שיופנה להפקות המקור, אבל ללא ספק הוא לא יפחת מ-8%". היא הוסיפה שיש לקוות שגם השנה יפיקו הכבלים והלווין הפקות מקור בשיעור שיעבור את מה שנדרש מהם.



עוד נודע ל-TheMarker שבכוונת מועצת הכבלים והלוויין לשכור בקרוב את שירותיו של יועץ כלכלי חיצוני, שייעץ למועצה בכל הקשור לסוגיות התוכן בכבלים ובלוויין. הוא יבדוק את מצבם הכלכלי של הוט ו-yes, וייעץ בהשקעותיהם כנדרש במחוייבויות התוכן שלהן.



המועצה קראה לציבור להציג את עמדתו בכל הנוגע לקביעת שיעור ההשקעה בשנים 2008 ואילך, וכן ביחס לתקופה בה יחול שיעור ההשקעה הממוצע. את העמדות בנושא יש להגיש עד ל-2 בספטמבר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully