וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דפי זהב רכשה את זאפ

ערן גבאי

21.8.2007 / 16:06

השלימה רכישת 100% ממניות אתר השוואת המחירים זאפ לפי שווי הגבוה ביותר מפי 2 מזה שבו התבצעה העסקה

חברות אינטרנט מובילות בישראל מתכוונות להעמיק בקרוב את האחזקות שלהן בחברות מסחר אלקטרוני, חלקן כבר תחת הפורטפוליו שלהן, ובוחנות בימים אלה רכישה נוספת של מניות כדי להגדיל את חלקן בהכנסות המיזמים.

ל-TheMarker נודע כי חברת דפי זהב השלימה בימים האחרונים רכישה של 30% נוספים במניות אתר השוואת המחירים זאפ והיא כעת מחזיקה במלוא הבעלות על החברה.

מדובר ברכישת המניות באתר שנותרו בידי המייסדים, איתמר גלילי ודניאל צדוק, לאחר שכבר לפני שנתיים בעסקה הקודמת נרכשו כל אחזקות בחברה של קיבוץ רמת הכובש.

גלילי, בן 28, הוא זה שיזם את רעיון הקמת האתר. נודע כי דפי זהב השלימה את רכישת 30% ממניות אתר השוואת המחירים זאפ לפי שווי מוערך לאתר הגבוה פי יותר משניים מזה שלפיו הושלמה רכישת האתר לפני כשנתיים, אז העסקה התבצעה תמורת כ-10 מיליון שקל ולפי שווי מוערך של כ-14 מיליון שקל לאתר. מאז הרכישה משמשת הפלטפורמה לשירות השוואת המחירים של זאפ כאחד ממוצרי הליבה של דפי זהב.

מגבירים המסחר ברשת

אתר זאפ מרכז נתונים של יותר מ-600 אתרי מסחר אלקטרוני שונים המציעים מאות אלפי מוצרי צריכה בטווחי מחירים שונים. בסקר TIM תופס האתר את המקום השמיני מבין אתרי האינטרנט הגדולים בישראל עם חשיפה של 22.5% מכלל הגולשים - נתון המהווה עלייה של 24% לעומת ינואר 2007.

עד לרכישת זאפ לדפי זהב היה שירות השוואת מחירים באתר שלה - http://www.d.co.il - שהתחרה בשירות השוואת המחירים של זאפ. אתר זאפ, שהוקם ב-2000 על ידי אנשי קיבוץ רמת הכובש, נחשב לאתר השוואות המחירים הפופולרי. הכנסות החברה מגיעות מעמלות תמורת הפניית לקוחות לביצוע קניות באתרי מסחר.

דפי זהב השקיעה בשנה האחרונה מאמצים גדולים כדי לשפר את יכולות האינטרנט שלה, אותן היא מציעה למשתמשים ולמפרסמים. דפי זהב מתמחה במתן מידע על בתי עסק, מוצרים ושירותים, מנוע חיפוש ואפליקציות וידיאו. החברה ממשיכה לבצע מעת לעת רכישות של אתרים משלימים לפעילותה, והיא רכשה בשנה וחצי האחרונות לצד רכישת זאפ גם את אתר הלימודים פרופסור, אתר הלוח מד"ס, אתר המסעדות rest, הקימה את הרשת החברתית לצעירים בוא'נה, ורכשה את דן אנד ברדסטרייט.

רכישה זו של דפי זהב ורכישות עצמיות נוספות שבדרך מעידות על ביטחון הולך וגובר של חברות האינטרנט במסחר האלקטרוני. פעילות הסחר האלקטרוני מושפעת בעיקר מהיקף השימוש הנעשה באינטרנט. הרחבת השימוש באינטרנט והיקף החדירה הרחב של טכנולוגיית הפס הרחב מגבירים עוד יותר את העניין שסביב אתרי הסחר האלקטרוני.

וואלה היא חברת המסחר האלקטרוני המובילה והגדולה ביותר, באמצעות פעילות וואלה שופס. לוואלה שופס הכנסות שנתיות של כ-35 מיליון שקל, שיעור רווח גולמי מהפעילות הנאמד בכ-41%, ושיעור רווחיות של כ-15%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully