וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תדיר גן: האיחוד עם אורטל בדו"חות הכפיל את המכירות ברבעון לכ-70 מיליון שקל

שרון שפורר

21.8.2007 / 17:19

מניות תדיר גן דרכו במקום מאז תחילת השנה אחרי שנחתכו מאז הנפקתן ב-2005 ב-50%



זה כבר כמעט שלוש שנים מאז הונפקה חברת המייצרת מכלולים מאלומיניום בעיקר לתעשיות הרכב בחו"ל, והמניה ממשיכה לרדת כשהמשקיעים בה מתעלמים מהמגמה החיובית בבורסה בשנים אלו ומביאים לצניחה של כ-50% בשווי החברה לכ-140 מיליון שקל בלבד.



קרן אינספייר של אבי ורטהיים, בעלת השליטה בתדיר גן מאז רכשה את החברה מידי קרן פימי במאי 2006, כבר איבדה כ-32% מהשקעתה וישי דוידי בוודאי יכול להיות מרוצה שמכר את החברה. אבל היום מגיעות סוף סוף בשורות חיוביות מצד החברה בדמות גידול במכירות ומעבר לרווח כשהיא חייבת תודה גדולה לחברה הבת, אורטל, שהשליטה בה נרכשה על ידה בסוף 2006, ובעקבות הצעת רכש שפירסמה היא מחזיקה כיום בכ-86% מהחברה שגם היא ציבורית.



הודות לאיחוד עם אורטל, העוסקת בייצור מוצרי סגסוגת לתעשיית הרכב והחשמל, בדו"חותיה של תדיר גן הציגה החברה מכירות של 70 מיליון שקל מול 35 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, הציגה שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית ועברה לרווח נקי של 1.6 מיליון שקל מול הפסד ברבעון המקביל אשתקד.



בתוכניות של ורטהיים גם גיוסים בבורסה כשתדיר גן, וכמוה גם אורטל, פירסמו שתיהן תשקיפי מדף שמאפשרים גיוס הון או חוב בתוך זמן קצר מהרגע שמתקבלת ההחלטה.



לצד אינספייר של ורטהיים, המחזיקה בכ-49% מתדירגן, אפשר למצוא רשימה מעניינת של בעלי עניין בחברה ובכלל זה את כלל ביטוח עם 6.8%; את מיטב עם 4.5% ואת הראל השקעות עם 4.3%. סך החזקות המוסדיים בחברה, המנוהלת על ידי רן אלרום, מגיע לכ-15%.



בעוד מניות תדיר גן איבדו מתחילת השנה 2.7% אחרי ירידה של כ-16% ב-2006 - הרי שאורטל דווקא נהנתה מרכישתה בסוף 2006. היא עלתה מתחילת השנה ב-84% ושוויה בשוק היום כ-66 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully