וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים עופר עתרו לבג"ץ נגד זליכה : "פועל תוך ניגוד אינטרסים מובהק והנצחת אי השוויון לטובת המקורבים לצלחת"

אבי בר-אלי

21.8.2007 / 17:39

דורשים לבטל את פרויקט תחנת הכוח של דוראד בקצא"א



לאחר מסכת האבקויות בכלי התקשורת, מעבירים האחים עופר את המאבק בחשב הכללי, ד"ר ירון זליכה, בחברת קצא"א ובמיזם תחנת הכוח של דוראד לפסים משפטיים. חברת OPC שבבעלות האחים עופר (80%) וסימנס הגרמנית (20%) עתרה היום לבג"ץ נגד ממשלת ישראל, חברת קצא"א, חברת דוראד אנרגיה, זליכה ויו"ר קצא"א, אורן שחור. בעתירתה, מבקשת OPC להורות כי על ביטול הקצאת השטח במתחם קצא"א לתחנת הכוח המתוכננת של קבוצת דוראד - משום שבוצעה ללא מכרז, וכן לבטל את התקשרות משרד הביטחון לרכישת חשמל מדוראד - גם כן, משום שנחתם ללא מכרז.



קצא"א (חברת קו צינור אילת-אשקלון) הינה חברה פרטית בבעלות משותפת של ישראל וממשלת איראן, שכיום הינה מן הסתם, שותפה לא פעילה (ואיתה מנהלת ישראל זה כמה שנים הליך בוררות בינלאומי). החברה עוסקת בהזרמה, אחסון, יבוא ויצוא נפט גולמי ותזקיקים, ופועלת מתוקף חוק זיכיון, המשחרר אותה מתשלום מס הכנסה, ארנונה ודמי חכירה ופוטר אותה מחובת המכרזים - כל זאת בתחומי פעילותה. עבור ההתקשרויות שמחוץ לזיכיון (דוגמת פרויקט דוראד), פועלת קצא"א דרך החברה הבת - שתא"א (שירותי תשתיות אשדוד-אילת) - הכפופה אף היא משפטית ועסקית לשר האוצר, ומפוקחת באופן שוטף בידי החשב הכללי.



לפני כארבע שנים נכנסה קצא"א כשותפה בכירה (27.5%) בפרויקט להקמת תחנת הכוח של קבוצת דוראד, בהספק 810 מגוואט ובהשקעה של כ-800 מיליון דולר (יחדיו עם אורי דורי, אדלטק, רקנאטי וזורלו הטורקית).



באמצעות עו"ד משה שחל, טוענת OPC כי התנהלותה של קצא"א בחוסר שקיפות לכאורה ובניגוד לכללי מינהל תקין - הביאה לכדי מצב אבסורדי בה החלה מתחרה במגזר הפרטי כשהיא נהנית מיתרונות המבוססים על חריגה מהסכם הזיכיון שניתן לה. OPC אף בוחרת למקד כמה מטענותיה בזליכה, וטוענת כי אף על פי "שחרט על דגלו מטרות של הקפדה על קיום מכרזים וביעור מתנות החינם מהמדינה - (הוא) פועל באופן הפוך לחלוטין, תוך ניגוד אינטרסים מובהק והנצחת אי השוויון לטובת המקורבים לצלחת".



כזכור, בראיון ל-TheMarker נשאל השבוע אורן שחור בדבר הטענות שהופנו נגד מעורבות קצא"א בפרויקט עסקי-פרטי, והשיב כי אינו מוצא בטענות היגיון, משום שהעסקות אושרו בידי המדינה וממילא בוצעו באמצעות חברת-הבת שתא"א.



יש לציין, כי OPC מנהלת בימים אלה מאבק משפטי נוסף נגד המדינה בבג"ץ - בעקבות ביטול זכייתה במכרז להקמת תחנת הכוח במישור רותם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully