וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזית הבנק הפדרלי: יעברו ימים עד שהשוק יעכל את הורדת הריבית על ההלוואות לבנקים

סוכנויות הידיעות

21.8.2007 / 17:38

לטענת אנליסטים, ברננקי יעדיף לא להיעזר בהורדת חירום של ריבית הבסיס, דבר שלא קרה מאז 2001



קובעי המדיניות של הבנק הפדרלי צופים כי לא ידעו במשך זמן מה האם הורדת הריבית על ההלוואות לבנקים ב-17 באוגוסט תצליח להרגיע את השווקים, אמרו מביני דבר.



"הבנק הפדרלי רוצה להרוויח זמן עד שהמצב יתבהר במלואו", אמר לו קרנדל, כלכלן בכיר ברייטסון ICAP.



נגיד הבנק הפדרלי, בן ברננקי, ונשיא הבנק הפדרלי של ניו יורק, טימותי גייטנר, מאזינים לחששות של מנהלים ותיקים בוול סטריט ועוקבים מקרוב אחר השווקים. הם נעזרים בוויליאם דאדלי, סגן נשיא הבנק הפדרלי של ניו יורק, ובריאן מדיגן, ראש החטיבה לעניינים מוניטריים בבנק הפדרלי.



ברננקי יעדיף לא להיעזר בהורדת חירום של ריבית הבסיס, דבר שלא קרה מאז 2001, אמר ג'ו להוורנה, כלכלן בכיר בדויטשה בנק סקיוריטיז. "הבנק הפדרלי אינו מעוניין לחלץ איש", אמר להוורנה. "אם הוא יצליח לעבור את השבועיים הקרובים, אולי המצב יירגע והשפיות תחזור".



פוליטיקאים החלו להפנות את תשומת ליבם לתפקיד הבנק הפדרלי בעוד הסערה בשווקים ממשיכה ביתר שאת. ברגעים אלו נערכת פגישה בין הנרי פולסון ויו"ר ועדת הבנקאות בסנאט כריסטופר דוד, המחזקת את ההערכות בוול סטריט לפיהן הפדרל ריזרב יוריד גם את ריבית הבסיס, לאחר שהוריד בסוף השבוע את הריבית שהוא גובה על הלוואות לבנקים ל-5.75% מ-6.25% במטרה להגדיל את הנזילות בשוק על רקע המשבר בשוקי האשראי.



יו"ר ועדת התקציב של הסנאט, קנט קונרד, קרא אתמול להתפטרותו של נגיד הבנק הפדרלי של סנט לואיס, וויליאם פול. קונרד טען כי אמירתו של פול ב-15 באוגוסט כי רק "אסון" יצדיק הורדת ריבית היא "חסרת אחריות".



יותר ממחצית מ-21 בנקי ההשקעות הסוחרים ישירות עם הבנק הפדרלי מצפים כי הבנק יוריד את ריבית הבסיס בחודש הבא מהרמה הנוכחית של 5.25%. "קשה מאד לחזות מה יעשה הבנק הפדרלי", אמר להוורנה. "איני יודע אם כל האפשרויות האחרות מוצו כבר", הוסיף ואמר.



"זהו יותר משבר אמון מצד המשקיעים. נתוני היסוד של הכלכלה יציבים", אמר להוורנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully