וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זליכה: המדינה תעניק ביטוח אשראי לחברות ישראליות שיתמודדו במכרזי B.O.T בחו"ל

אבי בר-אלי

21.8.2007 / 18:41

זליכה לחברות התשתית הישראליות: "קחו את הניסיון שצברתן, קחו את הפוליסה - וצאו לחו"ל"



החברה הישראלית לביטוח יצוא (אשר"א) תעמיד פוליסה חדשה המיועדת לחברות ישראליות אשר יתמודדו בפרויקטים משולבי מגזר פרטי-ציבורי (P.P.P) בחו"ל - כך אמר אתמול החשב הכללי, ד"ר ירון זליכה, בטקס חתימת הסכם הזיכיון עם קבוצת שפיר, לביצוע פרויקט הנתיב המהיר לתל-אביב.



"העולם מתפתח ומדינות ישראליות משוועות לקבוצות עסקיות עם ניסיון. אני קורא לכל החברות הישראליות: קחו את הניסיון שצברתן - קחו את הפוליסה - וצאו להתחרות בחו"ל", אמר זליכה. זליכה הוסיף כי בביקורו האחרון בוייטנאם חתם על קו אשראי בהיקף של 150 מיליון דולר, לפעילות חברות ישראליות במדינה.



זליכה הכריז עוד כי "מהפכת פרויקטי ה-B.O.T וה-P.F.I בישראל נמשכת" - וציין כי על הפרק עומדים כעת הקמת בסיס ההדרכה החדש של משטרת ישראל בבית שמש וסלילת כביש עוקף קריות.



בנוגע לנתיב המהיר לתל אביב, אמר זליכה כי המדובר "בהרבה מעבר לכביש" - וכי זו הפעם הראשונה שבה מתמודדים בישראל עם בעיית הגודש בדרכים באמצעות ניהול ביקושים - ולא באמצעות הגדלה של ההיצע (סלילת כבישים נוספים).



זליכה רמז עוד למדיניותו בתחום האנרגיה כשאמר: "לפני שניתן עוד כסף לפרויקטים - נוודא כי ניהול הביקושים מבוצע ביעילות".



מנכ"ל נתיבי איילון, שי ברס, הודיע כי החברה תפקח על ביצוע הפרויקט מטעם הרשות הממונה, וכי "לא תוותר על אף פרט שקבעה המדינה בהסכם". בעלי קבוצת שפיר, זכיינית הפרויקט, גיל שפירא, הביע ביטחון כי החברה תעמוד בזמנים שנקבעו בהסכם, וביקש לנצל את המעמד ולקרוא לממשלה להקים בדחיפות גוף ייעודי לטיפול בבעיית הקטל בדרכים.



טקס החתימה נערך במעמד המשנה לחשב הכללי, עמי לנדאו; מנהל הפרויקטים באגף, רו"ח שחר הררי; מנכ"ל שפיר, יאיר מעיין; עו"ד צלי שליו ממשרד חיים צדוק ושות'; ודניאל זינגר מחברת טאסק.



עוד נטלו חלק: עוה"ד דיוויד שפירו ופיטר שוגרמן, ממשרד עוה"ד יגאל ארנון וחברת גיזה-זינגר-אבן. נציגי בנק לאומי ומגדל ייצגו את קונסורציום המממנים, כשהם מלווים בעוה"ד יהודה גלאט ורון ורד, ממשרד עוה"ד יהודה רווה ושות'.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully