וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיד הבנק הפדרלי של ריצ'מונד: "מדיניות הריבית צריכה להיות מונחית על ידי התחזית לצריכה הריאלית ולאינפלציה"

סוכנויות הידיעות

21.8.2007 / 20:47

ג'פרי לאקר נוקט בגישה הקשוחה ביותר נגד האינפלציה מקרב קובעי המדיניות בבנק הפדרלי



ג'פרי לאקר, נגיד הבנק הפדרלי של ריצ'מונד, אמר כי ההשפעה של ה"סערה הפיננסית" על הכלכלה הרחבה היא זו שתקבע את החלטות הריבית.



"התנודתיות בשוק הפיננסי, בפני עצמה, אינה דורשת שינוי בשיעור הריבית הפדרלית", אמר לאקר במהלך ארוחת הצהריים השנתית של האיגוד להערכת סיכונים (RMA).



"מדיניות הריבית צריכה להיות מונחית על ידי התחזית לצריכה הריאלית והאינפלציה", הוסיף לאקר וציין כי השווקים יכולים לשנות את התחזית הזו, אם הם גורמים לשינויים בצמיחה או במחירים.



לאקר הוא בכיר הבנק הפדרלי הראשון שמספק ניתוח פרטני של הסערה בשווקים הפיננסים ברחבי העולם ושל השלכותיה הכלכליות והשלכותיה על קביעת המדיניות.



הערותיו של לאקר מרמזות כי הוא תומך בגישת ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי. זו התמודדה עד כה עם צרכי הנזילות של המערכת הפיננסית בעזרת כלים אחרים מאשר הורדת הריבית הפדרלית, העומדת על 5.25%.



הבנק הפדרלי הוריד את הריבית על הלוואות לבנקים ב-17 באוגוסט, מתוך מאמץ להגביר את הנזילות בעוד המשקיעים נמנעו מנכסים הקשורים למשכנתאות סאבפריים.



קובעי המדיניות התחייבו "לפעול לפי הצורך", על מנת להקל את השפעת הסערה בשוקי ההון על הכלכלה. בעקבות כך, אמרו קובעי המדיניות כי לחצי האינפלציה אינם המקור העיקרי לדאגה כעת.



"מדיניות נכונה, לדעתי, תשאוף למתן נזילות מספיקה, מבלי לחתור תחת התמחור מחדש של הסיכון המתבצע כעת על ידי השוק", אמר לאקר. "התאמת הריבית בתגובה לשינויים בתחזית לשיעור האינפלציה ולצמיחה הכלכלית צריכה להמשיך, בניסיון לייצב את ציפיות האינפלציה".



לאקר החל לנקוט בגישה הקשוחה ביותר נגד האינפלציה בקרב קובעי המדיניות בבנק הפדרלי, מאז נכנס לתפקידו ב-2004. הוא הצביע נגד העלאת הריבית במהלך ארבע הפגישות האחרונות של הבנק ב-2006.



מדד הליבה של מדד המחירים לצרכן, שאינו כולל מחירי מזון ואנרגיה, עלה ב-1.9% במהלך 12 החודשים עד יוני, העלייה המתונה ביותר מזה שלוש שנים. האינפלציה רשמה האטה בארבעת החודשים האחרונים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully