וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HBOS - חברת המשכנתאות הגדולה בבריטניה - תפרע את חובותיה של חטיבת גראמפיאן פאנדינג

סוכנויות הידיעות

21.8.2007 / 21:00

זאת על רקע הזינוק בריבית על ההלוואות לטווח הקצר - לשיא של שש שנים



HBOS, חברת המשכנתאות הגדולה בבריטניה, תפרע את חובותיה של חטיבת גראמפיאן פאנדינג ותזרים לה נזילות. זאת, על רקע הזינוק בריבית על ההלוואות לטווח קצר - לשיא של שש שנים.



גראמפיאן, המנפיקה הגדולה ביותר באירופה של ניירות ערך מסחרים מגובי נכסים, תשתמש במימון מ-HBOS על מנת לפרוע את הלוואותיה קצרות הטווח, "עד שיגיע הזמן שבו תמחור השוק ישתפר לרמה המקובלת על HBOS", מסר הבנק. הצעד לא יפגע ברווחי HBOS, ציינו אנשי הבנק.



התשואה על ניירות ערך מסחרים זינקה ל-6.09% היום, הרמה הגבוהה מאז ינואר 2001, בעוד המשקיעים ממשיכים להימנע מהשקעה בניירות אלה, על רקע החששות מערך המשכנתאות המגבות אותם ומהסיכון הטמון בהם.



חברות משכנתאות וחברות המסתמכות על שוק ניירות הערך המסחרים עבור מימון, ייאלצו למכור נכסים בשווי 75 מיליארד דולר, אם לא יצליחו למצוא קונים לחובותיהן - לפי בנק ההשקעות UBS.



"קיים חשש גובר" לגבי החזקות בשוק משכנתאות הסאבפריים, אמר דיוויד דוד, אנליסט השקעות. "HBOS היא קבוצה מגוונת, עם מספר אפיקי רווחים ומנייתה יציבה".



לגראמפיאן היו חובות שטרם נפרעו בשווי 35.41 מיליארד דולר בסוף מאי, החוב הגבוה ביותר מבין כל מנפיקות ניירות הערך המסחרים באירופה, לפי חברת הדרוג מודי'ס. גראמפיאן הצליחה לסדר מימון חירום מספיק כדי לפרוע את כל חובותיה, מסרה HBOS, ולא פירטה.



"איכות קו האשראי של החברה היא טובה", אמר מארק אליוט, דובר HBOS. "ההחלטה משקפת את חוסר תאבוננו לשלם יותר עבור מימון, כאשר איננו חייבים לעשות כך".



גראמפיאן מוכרת ניירות ערך מסחרים מגובי נכסים ומשתמשת בכסף כדי להשקיע באג"ח מגובות משכנתאות או ב-CDO, שלהם טווח פירעון ארוך יותר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully