וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצת דרך בקשרי התעופה בין ישראל ורוסיה: חתמו על הסכם לפתיחת התחרות בין החברות; מחירי הכרטיסים יירדו

זוהר בלומנקרנץ

21.8.2007 / 21:48

כך נודע ל-ל-TheMarker; בין השאר, יגדל מ-14 ל-21 מספר טיסות הקו הסדירות השבועיות בקו מוסקווה-נתב"ג



פריצת דרך בקשרי התעופה בין ישראל ורוסיה: שתי המדינות חתמו הערב על הסכם תעופה חדש הפותח את השמיים לתחרות גדולה יותר בין חברות תעופה סדירות מחד וחברות תעופת שכר, מאידך, שתוזיל את מחיר כרטיסי הטיסה.



ל-TheMarker נודע, כי בתום שיחות אשר נמשכו יומיים במוסקווה, חתם סגן מנהל רשות התעופה האזרחית של ישראל, אריק בן ארי, על הסכם תעופה חדש בין שתי המדינות, לפיו יגדל מ-14 ל-21 מספר טיסות הקו הסדירות השבועיות המותרות בקו המרכזי מוסקווה-נתב"ג. כמו כן, יגדל משלוש לחמש טיסות בשבוע, מספר טיסות השכר המותר בקו למוסקווה. הדבר יאפשר כניסתן של חברות תעופה ישראליות כמו ארקיע וישראייר, בנוסף לסאן דור - חברה בת של אל על לטיסות שכר.



עוד סוכם, כי יגדל מחברת תעופה סדירה אחת לשתי חברות תעופה סדירות, לכל מדינה אשר יוכלו לבצע טיסות נוסעים סדירות בקו ממוסקווה לישראל וממנה. במקרה זה, תוכל רוסיה להפעיל טיסות קו סדירות ממוסקווה ואיליה על ידי חברת תעופה שנייה בנוסף לטראנס איירו הטסה כיום כמו למשל, חברת התעופה איירופלוט. כמו כן יוכלו הרוסים להוסיף עוד חברות תעופה אשר יבצעו טיסות שכר.



מצד ישראל, תוכל חברת ק.א.ל - קווי אוויר למטען, להתמנות בראשונה למוביל מטענים סדיר בקו מוסקווה נתב"ג. זאת, כיוון שלא ניתן יהיה להוסיף חברת תעופת נוסעים סדירה ישראלית כמו ארקיע או ישראייר בגלל הבלעדיות שיש לחברת אל על בקו למוסקווה בשל ההסכם עם הממשלה שנחתם כחלק מתהליך הפרטתה.



בהתאם להסכם התעופה שהיה קיים עד כה בין ישראל לרוסיה, יכולה היתה כל מדינה למנות מוביל נקוב אחד בלבד מצידה - גם או זו לא אותה חברת תעופה - בין כל אחד מהיעדים אליהם מופעלות טיסות קו סדירות. כך לדוגמה, מסנט פטרבורג, טסה לישראל וממנה חברת רוסיה (פולקווה לשעבר); מרוסטוב טסה חברת דון אוויה ומיקטרנסבורג טסה חברת אורל איירליינס.



מחברת ק.א.ל נמסר, כי הבקשה לפתיחת קו טיסת מטען סדיר מישראל למוסקווה הוגשה בעקבות הביקוש ההולך וגובר להטסת מטען לרוסיה, שחברת ק.א.ל לא היתה יכולה ואינה יכולה לתת לו מענה בשל העדר זכויות טיס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully