וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק האג"ח רשם עליות בסוף יום המסחר על רקע ספקולציות להורדת ריבית מוקדמת מהצפוי של הבנק הפדרלי

טלי גולדשטיין

21.8.2007 / 22:23

כלכלנים ומשקיעים קוראים לבנק הפדרלי להוריד את ריבית הבסיס כדי להזרים נזילות קבועה לשוק



שוק האג"ח רשם עליות על רקע ספקולציות להורדת ריבית מוקדמת מהצפוי של הבנק הפדרלי. פגישתם של נגיד הבנק הפדרלי של ארה"ב, בן ברננקי, שר האוצר האמריקאי, הנרי פולסון, ויו"ר ועדת הבנקאות בסנאט, כריסטופר דוד, חיזקה את ההערכות בוול סטריט לפיהן הפדרל ריזרב יוריד גם את ריבית הבסיס מוקדם מהצפוי לאחר שהוריד בסוף השבוע את הריבית שהוא גובה על הלוואות לבנקים ל-5.75% מ-6.25% במטרה להגדיל את הנזילות בשוק על רקע המשבר בשוקי האשראי.



התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-30 שנה ירדה ב-0.02% ל-4.94%. התשואה על האג"ח למימוש בעוד 10 שנים ירדה ב-0.04% ל-4.592%. התשואה על האג"ח ל-5 שנים ירדה ב-0.04% גם כן ל-4.254%.



התשואה על האג"ח לשלושה חודשים עלתה דווקא ב-0.45% ל-3.4% והביאה לסוף 6 ימים של עליות. זאת לאחר שפגישת קובעי המדיניות הכלכלית לא הניבה הורדה מיידית של הריבית והמשקיעים ברחו חזרה לנכסים הבטוחים יותר. לטענת הסוחרים, הכסף לא זורם בחזרה לשוקי האג"ח, תחום שבו הנזילות התייבשה בשבועות האחרונים.



כלכלנים ושחקנים בשוק קוראים לבנק הפדרלי להוריד את הריבית הפדרלית על מנת להזרים נזילות קבועה לשוק ולהרגיע את המשקיעים כי הוא מוכן לפעול על מנת לשמור על הצמיחה הכלכלית.



"למרות שהתמונה מצטיירת היא של חוסר יציבות מתמשך ולא של משבר, הלחצים עדיין קיימים על הבנקים המרכזיים לתמוך בהחזרת תנאי השוק לנורמליזציה", אמר רוב מיניקין, אנליסט בלומברד ריסרץ'.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully