וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן ההשקעות של אוניברסיטת הרווארד הניבה תשואה של 23% השנה

סוכנויות הידיעות

21.8.2007 / 23:08

שווייה של קרן ההשקעות האוניברסיטאית הגדולה ביותר בארה"ב הוא 34.9 מיליארד דולר



קרן ההשקעות של אוניברסיטת הרווארד הניבה השנה תשואה של 23% השנה. נתון זה העלה את שווייה של קרן ההשקעות האוניברסיטאית הגדולה ביותר בארה"ב לשיא חדש של 34.9 מיליארד דולר.



בהובלת עליות של מניות בשווקים המתפתחים, השקעות בנדל"ן ובחברות השקעה פרטית, התשואות הגדילו את שווי הקרן ב-5.7 מיליארד דולר. השווי הכולל של הנכסים אותם מנהלת הרווארד מנג'מנט, כולל פנסיות של צוות העובדים, פיקדונות וחשבונות אחרים, עלה ל-41 מיליארד דולר מ-33.7 מיליארד דולר.



קרן ההשקעות של הרווארד עברה תקופה קשה בחודש שעבר על רקע הסערה בשוקי המניות, כולל הפסד של 350 מיליון דולר - סכום המקביל ל- 1% מכלל נכסיה - עקב השקעה כושלת של סווד קפיטל מנג'מנט, קרן הגידור שנוסדה על ידי ג'פרי לארסון, מנהל לשעבר בהרוואד מנג'מנט. סווד (Sowood) נקלעה ביולי לקשיים בשוק האג"ח, שגרמו לקיצוץ של 50% בנכסיה והובילו למכירה של החלק הארי של תיק השקעותיה לקרן הגידור סיטדל אינווסטמנט גרופ.



מוחמד אל-אריאן, ראש הקבוצה המנהלת את הרווארד מנג'מנט, אמר כי למרות ההפסדים מסווד והחודש הקשה לשוקי ההון בעולם, הקרן עדיין עלתה ב-0.4% ביולי הודות ל"רמה גבוהה של גיוון".



לאחר תקופת מעבר, אל-אריאן הרכיב יחדיו צוות חדש של מנהלים בהרווארד מנג'מנט, שעברה תהפוכות על רקע עזיבת מנהלים רבים לטובת הקמת קרנות גידור משלהם. ג'ק מאייר, מנהל ההשקעות הבכיר לשעבר בהרווארד מנג'מנט, נטל עמו 30 עובדים כדי להקים את קונבקסיטי קפיטל מנג'מנט ב-2005.



השקעות במניות של שווקים מתפתחים היו המבצעות הטובות ביותר של הקרן עם תשואה של 44%. השקעות בנדל"ן ובקרנות השקעה פרטית הניבו תשואה העולה על 30%.



קרן ההשקעות של הרווארד הניבה תשואה שנתית ממוצעת של 18.4% במהלך חמש השנים האחרונות. זאת לעומת תשואה של 13.8% של מדד Trust Universe Comparison Service. אוניברסיטת ייל, קרן ההשקעות האוניברסיטאית השניה בגודלה ששווייה 18 מיליארד דולר, צפויה לדווח את תוצאותיה השנתיות בחודש הבא.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully