וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הסתדרות המעו"ף מאיים בשביתה: "השלטון המקומי שוב מלין שכר עובדיו"

חיים ביאור

22.8.2007 / 7:12

ארנון בר דוד: 38 עיריות ומועצות מקומיות ו-40 מועצות דתיות שבו להלין את שכרם של עשרות אלפי עובדים



38 עיריות ומועצות מקומיות ו-40 מועצות דתיות שבו להלין את שכרם של עשרות אלפי עובדים המועסקים בהן - כך אמר אתמול יו"ר הסתדרות המעו"ף (לשעבר הסתדרות הפקידים), ארנון בר דוד. "לנוכח הישנות התופעה המבישה של אי תשלום השכר לעובדים, אמליץ להנהגת ההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה בשלטון המקומי ובמועצות הדתיות, כדי שלאחריו נוכל לקיים שביתה", אמר בר דוד.



לדבריו, על אף שחל שיפור במוסר של תשלומי השכר ברשויות ובמועצות הדתיות, לעומת המצב לפני שנה, "חזרנו פחות או יותר לנקודת ההתחלה. אנו נדאג שלא יהיה שקט, כל עוד עובדים שביצעו את עבודתם נאמנה לא יקבלו את השכר המגיע להם".



בר דוד אמר עוד כי מבין הרשויות המקומיות המלינות שכר, 37 מצויות במגזר הערבי, ביניהן יישובים גדולים כמו טייבה, מע'ר וירכא. גם הרשות המקומית מגדל שבה להלין שכר. המועצות הדתיות הגדולות המלינות שכר הן ירושלים, רחובות, נס ציונה, לוד, עמנואל ובראשונה גם חיפה. "החג מתקרב ועובדי המועצות הדתיות שוב נופלים קורבן להתנהלות מחפירה, שלא באשמתם", אמר בר דוד.



אתמול שיגר בר דוד מכתב למשרד ראש הממשלה, המופקד על הטיפול במועצות הדתיות, ולנשיא בית הדין הארצי לעבודה, השופט סטיב אדלר. במכתב התריע כי לפני חודש וחצי התחייב נציג משרד ראש הממשלה בפני בית הדין הארצי להעביר 16 מיליון שקל למועצות הדתיות בתוך שבועיים, אך הדבר לא נעשה.



עוד טען בר דוד כי הוועדות הקרואות ביישובים הערביים לא השיגו את מטרתן. "בטייבה מונה שלמה טוויזר לתפקיד ראש הוועדה הקרואה כבר לפני חודשיים. ומה קרה מאז? טוויזר זכה ליחסי ציבור, ובעיית אי תשלום השכר למאות עובדי העירייה לא נפתרה". לדברי בר דוד, בצד חוסר יעילות בגבייה של ארנונה מהתושבים, הרשויות המקומיות הערביות סובלות מהיעדר מקורות הכנסה, בעיקר עקב מחסור בשטחי תעשייה ומסחר.



יו"ר מרכז השלטון המקומי, עדי אלדר, טען אף הוא במכתב ששיגר לשר הפנים, מאיר שטרית, כי הדחה סיטונית של ראשי רשויות מקומיות נבחרים, אינה הפתרון. "מתקבל הרושם שראשי הרשויות הפכו לשעיר לעזאזל ומשלמים את מחירה של מדיניות ממשלתית כושלת, המקצצת מדי יום בתקציבי הרשויות ובמקורות הכנסתן", כתב אלדר. לדבריו, בחלק מהמקרים מי שגורם לפיטורי ראש הרשות המקומית הם חברי מועצה מהאופוזיציה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully