וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט יתבקש להאריך הקפאת ההליכים נגד חברת הבנייה י. מושקוביץ

הארץ

13.9.2001 / 12:29

מטרת הבקשה - לנסות ולמכור פרויקטים שונים של החברה בעודה פועלת כעסק חי

מאת אבי שמול

הנאמן המפעיל של חברת הבנייה י. מושקוביץ , הכלכלן משה סלמון, יבקש מבית המשפט להאריך את מועד הטיפול בהסדר הנושים של החברה; סלמון כינס בתחילת השבוע אסיפת נושים, במהלכה הציג הסדר שיאפשר חלוקת דיווידנד של בין 25 ל-50 מיליון שקל לנושים הלא מובטחים. חלקם של נושים אלה הוא 100 מיליון שקל מתוך כ-500 מיליון שקל שהחברה חבה, בעיקר לבנקים.

את הצעת ההסדר הכינו סלמון ומשרד עורכי הדין זיסמן, אהרוני, גייר, המבקשים לנסות ולמכור פרויקטים שונים של החברה בעודה פועלת כעסק חי. הקפאת ההליכים נגד מושקוביץ, שהיתה אחת מחברות הבנייה והייזום הגדולות בישראל, החלה במאי 2001, וכעת יתבקש בית המשפט להאריכה ב-4.5 חודשים נוספים.

החוק מתיר להאריך את תקופת הקפאת ההליכים המשפטיים נגד חברות שנקלעו לקשיים למשך 9 חודשים. בתקופה זו מקווה סלמון להגיע להסדרים שיגדילו את שיעור ההחזר שלו יזכו נושיה הבלתי מובטחים של החברה. סלמון שימש בעבר כנאמן של מפעלי מתכת, שצברו חוב של 70 מיליון שקל והגיעו בניהולו להסדר המאפשר את הפעלת החברה, תוך העסקת כ-200 עובדים.

הפרויקט הגדול ביותר בהסדר של חברת י. מושקוביץ הוא פרויקט המגורים יד אליהו, שכולל שטחים בנויים בהיקף של 34 אלף מ"ר. תוכנית בניין עיר של הפרויקט, שזכתה לאחרונה לאישור שר הפנים, מאפשרת כעת את הגדלתו של הפרויקט ב-25 אלף מ"ר. שוויו לפיכך, מגיע לפי הערכה נוכחית לסכום של 300 מיליון שקל.

"כל שיפור שיושג בפרויקט זה, אפילו באחוזים בודדים, יכול לגרום להשפעה של מיליוני שקלים", אמר סלמון. "ישנם מתעניינים רציניים מאוד מהארץ ומחו"ל, אבל מו"מ מהסוג הזה מצריך את הזמן שלו".

הצעת ההסדר שהציג הנאמן לנושים צריכה להתקבל ברוב של 75% מהנושים, וכן ברוב של 51% מבעלי המניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully