וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במורגן סטנלי מאשימים את בנק ישראל: "לאחר רצף הורדות הריבית - אין פלא שרואים פרץ אינפלציה חזק כל כך"

טל לוי

22.8.2007 / 7:28

האנליסט סרחאן סביק: האינפלציה עשויה להסתכם ביותר מ-3% ולכן אנו מצפים מבנק ישראל להעלות את הריבית



כבר תקופה ארוכה שבבנק ההשקעות מורגן סטנלי חולקים על מדיניות הריבית של בנק ישראל, אשר לטענתם מובילה לפי שעה לחריגה מיעד האינפלציה.



האנליסט סרחאן סביק, המסקר את ישראל מטעם בנק ההשקעות מורגן סטנלי, כותב בסקירה שהוציא כי "עם רצף הורדות הריבית שיזם בנק ישראל מרמה של 5.5% לרמה של 3.5% - אין פלא שאנו רואים כעת פרץ אינפלציה שעשוי לחרוג מהיעד הממשלתי (שעומד על 3%-1% - ט.ל)". סביק מציין כי "זו הסיבה שאנו מצפים מבנק ישראל להעלות את הריבית".



סביק סוקר את התפתחות האינפלציה בחודשים האחרונים ומציין כי בתוך תקופה של מספר חודשים, עלה קצב האינפלציה השנתי מפחות מ-1% לרמה שעשויה להגיע ליותר מ-3% - כלומר מעבר לרף העליון של היעד הממשלתי.



סביק אף צופה מדדים גבוהים בחודשיים הקרובים. "אין זה מפתיע שהאינפלציה מתנהגת כך, לאור העובדה שמה שריסן אותה עד כה היה כוחו הרב של השקל. ואולם עם עליית שער הדולר, "נחשפה" האינפלציה שהיתה מוסווית עד כה" כותב סביק.



בחודשים האחרונים, עת שררה בישראל אינפלציה נמוכה עד כי בנק ישראל חשש שהיא לא תגיע אפילו ל-1%, כתב סביק כי בישראל שוררת אינפלציה אולם היא מוסווית באמצעות השקל החזק. הסיבה לקשר ההדוק היא שכל תזוזה של 1% בשער הדולר פירושה תזוזה של 0.3% במדד המחירים לצרכן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully