וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשטרה ידעה איפה בועז יונה"

הדר חורש וגיא לשם

22.8.2007 / 8:28

"ולמרות זאת לא הוציאה צו הסגרה", כך טוען איש עסקים. המשטרה: לא התמלאו התנאים להוצאת צו הסגרה בינלאומי נגדו

נכ"ל חברת חפציבה בועז יונה נראה שלשום בלילה ב-21:00 במסעדה הומה בבוקרשט בירת רומניה עם אנשי עסקים מקומיים, ללא משפחתו וללא שומרי ראש - כך אמר גורם עסקי אתמול ל-TheMarker. לדבריו, יונה שוהה כמה ימים ברומניה.

חבר הפרלמנט הרומני נתי מאיר, מאשר את דבר היותו של יונה ברומניה והוא פועל להחזרתו לישראל. "ידוע לי שבועז יונה לקח הלוואות גם ממשקיעים מקומיים כאן ברומניה ואני חושש שגם כאן הוא יסתבך ויוציא שם רע לישראלים וליהודים", אמר אתמול ל-TheMarker. לדברי מאיר, המשטרה הרומנית יודעת בדיוק היכן נמצא יונה: בעיירת הנופש ברשוב הנמצאת כ-160 קילומטר מצפון לבירה בוקרשט.

בינתיים התפרסמו עדויות של אנשים נוספים הטוענים שראו את יונה ברומניה. "הם יכולים לעצור אותו תוך 10 דקות, אבל משטרת ישראל אינה מוציאה נגדו צו מעצר בינלאומי", טוען מאיר.

יונה עזב את ישראל ליעד בלתי ידוע לפני כשבועיים, שעות לפני שנודע בציבור כי חברת חפציבה שבשליטתו קרסה; מבדיקות שנערכו עולים חשדות למעשי תרמית ומעילה בחברה. אם תוציא המשטרה צו הסגרה בינלאומי נגדו, מחויבות כל המדינות החתומות על אמנת ההסגרה האירופית, ורומניה בתוכן, לפעול למעצרו של יונה ולהסגירו לישראל, ובלבד שאינו אזרח המדינה שבה נעצר.

רומניה נהפכה בשנים האחרונות לארץ יעד של רבים ממשקיעי החוץ הישראלים, המשקיעים שם בתחומי הנדל"ן, התעשייה המסחר והשירותים. לדברי מאיר, עשויה פרשת יונה לגרום לגל רגשות אנטי יהודיים ואנטי ישראלים במדינה ולפגוע בישראלים הפועלים שם.

מהמשטרה מסרו אתמול כי לא התמלאו התנאים הדרושים להוצאת צו הסגרה בינלאומי נגד יונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully