וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בשוק האשראי יביא קרוב לוודאי לירידה של כ-5% בגודל תשלומי הבונוסים בוול סטריט

סוכנויות הידיעות

22.8.2007 / 9:02

את הנפילה הגדולה ביותר בגודל הבונוסים יחוו מוכרי אג"ח מגובות משכנתאות, לפי סוכנות הידיעות בלומברג



המשבר בשוק האשראי אשר שיתק את פעילות הרכישות הממונפות, המיזוגים ואסטרטגיות סחר ממוחשבות עלול להביא לקיצוץ בבונוסים של עובדי הוול סטריט לראשונה זה חמש שנים, כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



"יש אווירה פסימית מאוד בעניין הזה", אמר גארי גולדשיין, מנכ"ל חברת המחקר וויטני גרופ בניו יורק, לבלומברג, והוסיף: "בהתחשב במצב העולם כיום, ובהתחשב בהשפעות של המשבר הנוכחי, נראה כאילו הבונוסים יחוו ירידות".



בונוסים, הטקס השנתי בעולם הפיננסי לפיצוי העובדים, אשר בד"כ בנוי ממכפלות של שכר, קרוב לוודאי ירשום ירידה של 5% לעומת הבונוסים ששולמו בשנת 2006, זאת לפי הערכת חברת אופשנס גרופ העוקבת אחר מגמות שכר וגיוס עובדים.



תשלומי הבונוס בוול סטריט עומדים באופן ממוצע על סכום הגבוה מ-220,650 אלף דולר בחברות הגדולות ביותר. בשנה שעברה צמחו תשלומי הבונוסים ב-20% לעומת שנת 2005. עם זאת, השנה לא צפויה להירשם צמיחה כזו, או צמיחה בכלל.



את הנפילה הגדולה ביותר בתשלומי הבונוסים צפויים לחוות העובדים במכירת אג"ח מגובות משכנתאות או חובות אחרים, לפי אופשנס גרופ. אותה נפילה בבונוסים צפויה לעמוד על כ-40%. לפי החברה, אחד מכל שלושה אנשים צפוי לאבד את משרתו, אם העסקים לא ישתפרו עד לסוף השנה.



מנהלי קרנות גידור, אשר הבונוס הממוצע טיפס ב-15% בשנה שעברה לעומת 2005, עלולים לראות ירידה של 5%-10% בגודל הבונוס השנה. הבונוס של העובדים בחטיבות אג"ח צפויים לראות ירידות של 10% בגודל הבונוס, לעומת עלייה של 10% בגודל הבונוס בשנה שעברה.



בניגוד לעובדים הזוטרים, סוחרים ובנקאים בוול סטריט מקבלים את מרבית שכרם השנתי בבונוסים בסוף השנה, אשר נקבעים בחלקם לפי ההכנסות להן היה אחראי אותו העובד, המחלקה והחברה באופן כללי. הבונוס הממוצע לעובד בכיר באחד מחמשת החברות הגדולות בוול סטריט צמח ב-18% בשנת 2006, לפי בלומברג.



לא רק הבונוסים על הכוונת, אלא גם המשרות עצמן. המיתון המחמיר בשוק האשראי בארה"ב גרם לזינוק מדאיג בקיצוץ המשרות בקרב חברות השירותים הפיננסיים, והסוף אינו נראה לעין. כך העריכה חברת הייעוץ צ'לנג'ר, גריי אנד קריסמס.



על פי נתוני צ'לנג'ר, הכריז מגזר השירותים הפיננסיים על קיצוץ של 87,962 משרות עד כה השנה - עלייה של 75% לעומת קיצוץ של 50,327 משרות ב-2006. כרבע מכלל קיצוצי המשרות השנה התבצעו באוגוסט לבדו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully