וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרי רשות המסים פשטו אתמול על חברת אלקטרה בנייה וחקרו גורמים בחברה בקשר להתנהלותם בפרשת חפציבה

אתי אפללו

22.8.2007 / 9:07

"אנו בטוחים כי פעלנו באופן תקין", אמרו אתמול בבנקים על הידיעה כי המשטרה תזמן עובדים לחקירה



אתמול פשטו חוקרי רשות המסים על חברת אלקטרה בנייה, אספו מסמכים וחקרו גורמים בחברה בקשר להתנהלותם מול חברת חפציבה. בנוסף, פורסם כי המשטרה מתעתדת לזמן לחקירה עובדים ומנהלים מבנקים המעורבים בפרשה.



"אנשינו לא קיבלנו זימון לחקירה, אך אנו בטוחים כי פעלנו באופן תקין", כך הגיבו אתמול בבנקים לידיעות לפיהן בכוונת המשטרה לזמן לחקירה עובדים ומנהלים מהבנקים שליוו את הפרויקטים השונים של החברה.



עוד פורסם כי נבדקת אפשרות שעובדי בנקים היו מעורבים בביצוע עבירות שונות, בהן קבלת שוחד מחפציבה. מקור במשטרה המעורב בחקירה ציין כי "יש לא מעט שאלות פתוחות בהתנהלות הבנקים בפרשה".



מחר יסתיים השבוע השני של החקירה, ובמהלך השבוע המשיכה יאח"ה לגבות עדויות מרוכשים שונים, ופעלה לאיתור הכספים ולמעקב אחרי התנועות בעשרות החשבונות של משפחת יונה וקבוצת חפציבה, על מנת לברר אילו מהכספים של הרוכשים ששולמו, הגיעו לחשבונות הבנקים המלווים, ואילו הגיעו לחשבונות החברות או לחשבונות פרטיים.



כמו כן, במהלך השבוע נחקרו בעלי תפקידים שונים בבנקים. מדובר בבעלי תפקידים זוטרים יחסית, שמחקירתם ניסתה המשטרה ללמוד על התנהלות המערכת הבנקאית בפרשה. המשטרה בודקת, בין היתר, את מתן האשראי לבעלי חפציבה, משפחת יונה, על ידי הבנקים.



בנוסף נבדק האופן שבו הצליחה חפציבה לנתב את כספי קוני הדירות מחשבונות הבנק המלווה את הפרויקטים לחשבונות פרטיים אחרים, כך שהקונים נותרו ללא ערבות לכספם. למרות שמדובר בחקירה של בעלי תפקידים זוטרים יחסית בבנקים, חלק מהנחקרים נחקרו תחת אזהרה, ובעקבות חקירות אלו, המשטרה תזמן מנהלים בבנקים להמשך חקירה.



בנוסף, במהלך השבוע נחקרו בפרשה בעלי תפקידים שונים בקבוצת חפציבה, כגון מנהלי השיווק ועובדים נוספים, אלו נחקרו תחת אזהרה. מרדכי יונה השוהה במעצר בית נחקר השבוע על ידי הצוותים של רשות המסים ורשות ניירות ערך שחוקרים את הפרשה יחד עם המשטרה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully