וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבעון חזק לכי"ל

נתן שבע

22.8.2007 / 9:21

הרווח הנקי זינק ב-36% ל-125.8 מיליון דולר. ההכנסות טיפסו בכ-14%. נמשכת ההאטה במגזר הברום

עוד רבעון חזק לחברת כי"ל שבשליטת החברה לישראל של סמי ועידן עופר. מחירי האשלג הגבוהים והמשך הביקושים לדשנים אותם מספקת החברה סייעו לה לסיים את הרבעון עם זינוק 36% ברווח הנקי ל-125.8 מיליון דולר. הכנסות החברה עלו בכ-14% ל-962.8 מיליון דולר.

ההשוואה לרבעון הקודם מעט מעוותת משום שברבעון המקביל נעצרו הביקושים במגזר האשלג עד לחתימה על ההסכם החדש בין יצרניות האשלג עם לקוחותיהם הסינים וההודים. העיכוב נמשך עד חודש אוגוסט אשתקד. העליות במחירי האשלג והפוספט בחודשים האחרונים באו לידי ביטוי ביתר שאת ברבעון הקודם ועשויים לתת את הטון וגם ברבעונים הקרובים.

גם ברבעון זה חלה הרעה בתוצאות מגזר הברום הרעה שהחלה במחצית השנייה של 2006, שבאה לידי ביטוי בהאטה בביקושים למוצרים מעכבי בעירה בשוק האלקטרוניקה. על מנת להתמודד עם האטה זו, רכשה כי"ל את חברת סופרסטה שמשווקת מעכבי בעירה על בסיס זרחן תמורת 352 מיליון דולר. תוצאותיה של חברה זו יאוחדו באופן חלקי ברבעון השלישי של השנה לאחר שהעסקה הושלמה בחודש אוגוסט. עוד מיתנו את התוצאות מחירי ההובלה הגבוהים עם התחזקות הנפט והתחזקות השקל אל מול הדולר.

במריל לינץ' צפו לכי"ל רווח של 121.5 מיליון דולר והכנסות של 948 מיליון דולר. באקסלנס נשואה צפו לחברה הכנסות של 973 מיליון דולר ורווח של 111 מיליון דולר. כי"ל הצליחה לחצות את הרווח הנקי של האנליסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully