וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסיטי מאמינים בכלכלה הישראלית: "העצבנות בשוקי העולם עשויה להבליט את המצב הטוב במשק ולמשוך משקיעים זרים"

מיכאל רוכוורגר

22.8.2007 / 13:11

כלכלני סיטי צופים כי הנגיד יעלה את הריבית בשבוע הבא ב-0.25%, לרמה של 4%



בבנק ההשקעות סיטי טוענים בסקירה אודות השווקים המתעוררים, כי אין כל ספק שנגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, צפוי להעלות את הריבית בישיבה ביום שני הקרוב. כלכלני סיטי מציינים כי בעוד שמרבית הכלכלנים בשוק גורסים כי הריבית תועלה ב-0.5% ותגיע לרמה של 4.25%, הרי שלהערכת סיטי הריבית תועלה ב-0.25%, לרמה של 4%.



כלכלני סיטי טוענים כי המשק הישראלי אינו סובל כרגע מלחצים אינפלציונים ברמה שמצריכה לבצע הידוק מוניטרי בצורה אגריסיווית. בסיטי ממחישים את טענתם בכך שגם בישיבה האחרונה של בנק ישראל לקראת העלאת הריבית, ההחלטה לא התקבלה פה אחד - ומספר כלכלנים בכירים הביעו את התנגדותם למהלך שכזה.



בסיטי כותבים כי המצב הנוכחי בשווקים ברחבי העולם צפוי לתמוך בהתחזקותו של השקל. הם מציינים כי הציפיות להורדת הריבית לזמן קצר בארה"ב בחודשים הקרובים וכן המשך העלאות הריבית בארץ - יצמצמו את פערי הריביות בין ישראל לבין ארה"ב, ודבר זה אמור לחזק את השקל.



בסיטי סבורים כי בעקבות העלאות הריבית בארץ, התמריץ לבצע עסקות Carry Trade (רכישת מטבע המניב בריבית גבוהה ומכירת מטבע המניב ריבית נמוכה יותר), על ידי השימוש בשקל, צפוי לרדת. בנוסף, היחלשות קצב הצמיחה בארה"ב עלולה להשפיע לרעה על הדולר מול המטבעות האחרים בעולם, ובהם השקל.



בסיטי מדגישים כי בימים כאלה של עצבנות ושל תנודתיות בשווקים, המצב היציב והאיתן של הכלכלה הישראלית עשוי להבליט את ישראל לעומת המדינות האחרות בשווקים המתעוררים.



בסיטי מסכמים את סקירתם בכך שלדעת כלכלני בנק ההשקעות, במידה שהתחזיות להתחזקות השקל בשנה הבאה יתבררו כנכונות, האינפלציה צפויה להגיע אל הרף התחתון של יעד הממשלה בשנה הבאה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully