וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל משיקה היום פורמט פרסומות חדש שישולב בקטעי הווידיאו ביו טיוב

ניו יורק טיימס

22.8.2007 / 13:53

הפרסומות יוצגו בחלקו התחתון של מסך הווידיאו ויהיו נתונות לשליטת המשתמש



מאת מיגל הלפט, "ניו יורק טיימס"



מאז רכשה גוגל את יו טיוב בנובמבר שעבר היא נמנעה מלשלב פרסומות בקטעי הווידיאו באתר, מחשש שהקהל יצביע ברגליו. אסטרטגיה זו עזרה לקבע את יו טיוב כאתר הווידיאו הגדול ביותר, אך לא תרמה להצדיק את מחיר הרכישה האסטרונומי שגוגל שילמה גוגל עבורו - 1.62 מיליארד דולר.



כעת מאמינה גוגל כי היא מצאה את הנוסחה להגשים את פוטנציאל הרווחים של יו טיוב כמגנט לפרסומות מקוונות תוך שמירה על נאמנות הקהל. החברה הודיעה ביום שלישי כי לאחר חודשים של בדיקת מודלים לפרסום בווידיאו, היא עומדת להציג זן חדש של פרסומות וידיאו שלטענתה אינו פולשני ונותן למשתמש שליטה בתכנים שאליהם הוא נחשף.



הפרסומות, שמופיעות 15 שניות לאחר שהמשתמש החל לצפות בווידיאו, משודרות על גבי החמישית התחתונה של המסך באופן די דומה לזה של כתוביות הידיעות שמופיעות בתחתית המסך במהדורת החדשות.



המשתמש יכול להתעלם מהמסר שנעלם לאחר כ-10 שניות או לסגור אותו. אך כאשר המשתמש מקליק על המודעה, הווידיאו שבו הוא צופה נעצר ובמקומו משודרת הפרסומת. בסיום הפרסומת, או כאשר המשתמש לוחץ על כפתור הסגירה, חוזר הווידיאו לנגן מהנקודה שבה הוא הופסק.



"העלינו פורמט של פרסומת שהיא בשליטת המשתמש ומערבת אותו", אמרה איילין נוטון, מנהלת חטיבת פלטפורמות המדיה של גוגל. "אנו רוצים שהמשתמש יהיה מסוגל לקבל ולבחור את סוג הפרסום שהוא מעורב בו".



לעת עתה תשלב גוגל את הפרסומות רק בקטעי הווידיאו של שותפות התוכן שלה - יותר מ-1,000 חברות המדיה שהגיעו להסכמים עם גוגל בנוגע להפצת קטעי הווידיאו שלהן. בכך, תימנע גוגל מהסיבוכים האפשריים של שילוב פרסומות בקטעי וידיאו מוגנים בזכויות יוצרים שאין היא מורשה להציג. כך גם תימנע משילוב פרסומות בקטעי וידיאו שיצרו הגולשים שתוכנם עלול שלא למצוא חן בעיני המפרסמים.



ההכנסות מהפרסום יחולקו בין שותפת המדיה ובין גוגל. נוטון אמרה שגוגל תיגבה מהמפרסמים 20 דולר עבור כל 1,000 פעמים שתוצג הפרסומת. גוגל אמרה שהמודעות יתחילו להופיע באתר היום. בנוסף אמרה נוטון שניתן יהיה לכוון את הפרסומות לערוצים ולז'נרים השונים, למאפיינים דמוגרפיים שונים, לגיאוגרפיה ולשעת השידור.



אם הפרסומות החדשות ינחלו הצלחה, ניתן יהיה לשכנע חברות מדיה נוספות להגיע להסכמים עם גוגל להעלאת התכנים שלהם לאתר כאמצעי נוסף להשגת רווחים, אומרים אנליסטים.



"כיום, יו טיוב היא בור ללא תחתית עבור גוגל", אמר דרן אפטאי, אנליסט השקעות בחברת תינק אקוויטי פרטנטרס. "אם תשכיל גוגל לשלב את הפרסום הנכון עם התוכן הנכון, היא תזכה להזדמנות אדירה".



עם 51 מיליון משתמשים בחודש יוני, לפי נתוני נילסן/נטרייטינגס, יו טיוב מושכת הרבה יותר קהל מאשר שלושת המתחרות הקרובות אליה - מייספייס, AOL ויאהו - ביחד. הפורמט החדש של שילוב פרסומות בקטעי הווידיאו עשוי להפוך לסטנדרט בתעשייה, אמרו בכירים בעולם הפרסום. שוק פרסומות הווידיאו, שמוערך כי כמעט הכפיל את שוויו מהשנה שעברה ל-775 מיליון דולר, צפוי לעלות ל-4.3 מיליארד דולר עד שנת 2011, לפי חברת המחקר אימרקטר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully