וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבדק חשד כי רשת הטלוויזיה סי.בי.אס הפרה את חוקי העסקת הילדים

ניו יורק טיימס

22.8.2007 / 14:56

בספטמבר אמורה הרשת להעלות תוכנית ריאליטי חדשה שבודקת האם 40 ילדים יסתדרו לבד ללא עזרת מבוגרים



מאת אדוארד ווייאט



מפיקי תוכנית הריאליטי החדשה של רשת סי.בי.אס, העוקבת אחרי חייהם של 40 ילדים שחיים לבדם במדבר במדינת ניו מקסיקו שבארה"ב, הוזהרו על ידי התובע הכללי בזמן צילומי הסדרה לפני מספר חודשים. התובע הזהירם כי ייתכן שהם עוברים על חוקי העסקת הילדים. כך עולה מראיונות שנערכו עם פקידי ממשל וממסמכים שהגיעו לידי מערכת ה"ניו יורק טיימס".



הסדרה Kid Nation (מדינת הילדים) שאמורה לעלות לשידור בסי.בי.אס ב-19 בספטמבר היא תוכנית ריאליטי שלוקחת ארבעים ילדים, בגילאי 15-8, ומשכנת אותם ב"עיר רפאים" בניו מקסיקו כדי לראות אם יוכלו לבנות חברה מתפקדת ללא עזרת מבוגרים.



אך לאחר שהסתיימו הצילומים בחודש מאי, התלונן הורה לילד שהשתתף בתוכנית על יחס לילדים שגבל בהתעללות. ארבעה ילדים קיבלו טיפול רפואי לאחר ששתו בטעות חומר מלבין, ילדה אחת נכוותה בפניה משמן חם לאחר שבישלה במטבח ללא פיקוח, ורוב הילדים נאלצו לעבוד 14 שעות ביממה. הם קיבלו 5,000 דולר עבור השתתפותם בתוכנית.



בראיון שנערך בשבוע שעבר, טענה רשת סי.בי.אס כי הילדים לא עבדו כשכירים משום שלא קיבלו שכר מסוים בהתאם למטלות מסוימות שביצעו. עורך הדין המייצג את סי.בי.אס, ג'ונתן אנשל, אמר כי שום טענה בנוגע להפרת החוק לא התקבלה במשרדי הרשת.



ב-1 במאי, שבועיים לאחר שפקח מטעם משרד העבודה האמריקאי הורחק מאתר הצילומים, שלחה אנדריאה באזרד, עוזרת התובע הכללי של ניו מקסיקו, מכתב אזהרה לעורכי הדין של הסדרה שבו נכתב כי המדינה אינה מסכימה עם הפירוש שנתנה הרשת לחוקי העבודה במדינה.



ניו מקסיקו מנפיקה לעיתים קרובות פטור מחוקי העסקת הילדים למחנות של הצופים, למועדוני נוער ולקבוצות דומות כדי לאפשר לחברים קטינים באותן קבוצות להשתתף במה שהיה עלול להתפרש כעבודה, אמר קרלוס קסטנדה, דובר משרד התעסוקה המקומי.



קסטנדה אמר כי הפקת הסדרה היתה אמורה להיות מלווה בהליך לקבלת היתרים. "בכל קיץ אנו מקבלים בקשות להיתרים, לוותר על חוקי העסקת הילדים ועל שכר המינימום לילדים שמשתתפים במחנות קיץ", אמר. "לא ניסינו לשים מכשולים בפני ההפקה. רצינו לדאוג לבטיחות הילדים".



קסטנדה מסר כי סי.בי.אס וגוד טי וי, החברה שמפיקה את התוכנית, לא הגישו בקשה ולא קיבלו היתרים להעסקת ילדים במשך ששת השבועות של צילומי התוכנית.



כאשר הגיע אייב טאפיה, פקח מטעם משרד העבודה, לביקור באתר הצילומים ב-13 באפריל, כדי לבדוק האם להפקת התוכנית יש היתרי עבודה לילדים, נאמר לו לחכות למפיק באזור חדר האוכל של הצוות. לאחר שהמתין כשעה, נאמר לו כי מפיק התוכנית, טום פורמן, לא יוכל להיפגש עימו. מר טאפיה חזר לאתר ביום המחרת וב-16 באפריל, אך לא הורשה להיכנס.



קסטנדה אמר כי הביקורים התרחשו בעקבות שיחת טלפון ממתקשר אנונימי שדיווח על פעילות הילדים באתר הצילומים.



אנשל אמר בשבוע שעבר כי לאחר ביקורו של מר טאפיה, כתב עורך דין שמייצג את סי.בי.אס ואת גוד טי וי בניו מקסיקו מכתב למשרד התובע הכללי, שכלל מידע מפורט על התוכנית. "איש מהמשרד, למרות האופן המפורט שבו תיארו את מעשינו, מעולם לא הזכיר אפילו את עניין ההיתרים", אמר אנשל.



אך המכתב שנשלח משרד התובע הכללי מראה כי אלו לא פני הדברים. בנוסף לכך שצוין בו כי הגדרת המושג עבודה בעיניי משרד העבודה הינה רחבה יותר ממה שטענה סי.בי.אס, ביקשה באזרד, עוזרת התובע הכללי, עותק של החוזים שערכה הרשת עם הילדים שהשתתפו בתוכנית.



לאחר שקיבלו את החוזים, נשלח מכתב נוסף ממשרד התובע הכללי לנציגי התוכנית, ב-24 במאי. עד תאריך זה כבר הסתיימו צילומי התוכנית, ופקידי ממשל טענו כי היישום של חוק העבודה במקרה זה שנוי במחלוקת. אך הם ציינו כי בקרוב ייכנס לתוקפו חוק חדש, שמגביל את מספר השעות העבודה היומיות שמותרות לילד בזמן הפקות טלוויזיה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully