וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: החוזים שוב מצביעים על עליות של כ-0.5%; ריטליקס תנסה להתאושש מקריסה של 16% אמש

אסף רותם

22.8.2007 / 15:03

גוגל השיקה פורמט פרסומות ביו טיוב; לנאופטיקס הנפיקה למשקיע יחיד 5% ממניותיה תמורת 12 מיליון דולר



בוול סטריט ממשיכה התנודתיות לאפיין את שבוע המסחר הנוכחי, לאחר הירידות העזות של השבועיים שקדמו והעליות בסוף השבוע האחרון. אתמול ננעל יום המסחר במגמה מעורבת כאשר הנאסד"ק עלה ב-0.5% בעוד הדאו ג'ונס איבד 0.2%. בציפייה להורדת ריבית קרובה של הבנק המרכזי, הפדראל ריזרב, החוזים בוול סטריט מראים על עליות של כ-0.5% בפתיחת המסחר.



עם זאת, לא ברור מתי - אם בכלל - תתרחש הורדת הריבית, ובוול סטריט סבורים שהפדראל ריזרב ישמח להמתין עד לפגישתו הבאה ב-18 בספטמבר.



» דיון חם על המתרחש בוול סטריט - עכשיו ב-TheMarker Cafe



הורדת הריבית נועדה להקל את מצוקת האשראי על ידי הפחתת הכדאיות של אפיקים בטוחים יותר ובעיקר באג"ח הממשלתי. לאור הערכות על הורדת ריבית, מכרו אתמול משקיעים איגרות חוב והתשואות על אג"ח ממשלתי ל-10 שנים ורדו אמש מ-4.64% ל-4.59%, מה שמסמל העברת כספים מאג"ח לאפיקים אחרים כגון שוק המניות, שכן מחירי האיגרות יורדים, והתשואה עליהן עולה.



מחיר הנפט, אשר נפל אמש לשפל של חודשיים, מתאושש היום ונצמד למחיר של 70 דולר לחבית, בין השאר על רקע דיווחים שגרורותיו של הוריקן דין האימתני פגעו בסופו של דבר במתקני ייצור הנפט שבמפרץ מקסיקו.



מניית גוגל עשויה לרכז עניין לאור השקת פורמט פרסומות ביו טיוב, אתר תוכן הגולשים הטלוויזיוני. מאז רכשה גוגל את יו טיוב בנובמבר שעבר היא נמנעה מלשלב פרסומות בקטעי הווידיאו באתר, מחשש שהקהל יצביע ברגליו.



אסטרטגיה זו עזרה לקבע את יו טיוב כאתר הווידיאו הגדול ביותר, אך לא תרמה להצדיק את מחיר הרכישה האסטרונומי שגוגל שילמה גוגל עבורו - 1.62 מיליארד דולר. החברה הודיעה ביום שלישי כי לאחר חודשים של בדיקת מודלים לפרסום בווידיאו, היא עומדת להציג זן חדש של פרסומות וידיאו שלטענתה אינו פולשני ונותן למשתמש שליטה בתכנים שאליהם הוא נחשף.



שוק פרסומות הווידיאו, שמוערך כי כמעט הכפיל את שוויו מהשנה שעברה ל-775 מיליון דולר, צפוי לעלות ל-4.3 מיליארד דולר עד שנת 2011, לפי חברת המחקר אימרקטר.



בקרב הישראליות, מניית עשויה לרכז עניין, לאחר שהחברה הנפיקה למשקיע יחיד 800 אלף מניות שלה, תמורת 11.9 מיליון דולר - בהמשך לתשקיף המדף שפירסמה החברה בתחילת יולי. לנאופטיקס, הנסחרת בנאסד"ק ובתל אביב לפי שווי שוק של כרבע מיליארד דולר, דיווחה אתמול לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) כי המניות נמכרו ישירות על ידה למשקיע בודד בשם ג'יימס צ'ייני.



לנאופטיקס מכרה את המניות במחיר של 14.88 דולר למניה - הנחה של פחות מ-1% על מחיר המניה בוול סטריט בערב שלפני סגירת העסקה. אמש נעלה לנאופטיקס במחיר של 15.5 דולר.

המתמחה במערכות תוכנה לניהול רשתות קמעוניות, תנסה להתאושש מצניחה של ב-15.8% אמש למחיר שפל של כ-4 שנים. לצניחה הובילו הדו"חות הכספיים ובהם רשמה ריטליקס הפסד נקי של 1.8 מיליון דולר למרות צמיחה של 20% בשורת ההכנסות ל-55.5 מיליון דולר.



מניית קומברס, אמדוקס וצ'ק פוינט עשויות להנות מהמומנטום החיובי עליו רכבו אמש.



טיפסה בכ-3.4% על רקע תוכנית הפיטורים של החברה הבת קומברס אינק. מתחרתה בתחום הבילינג, , עלתה אף היא בכ-3.5% למחיר של 35 דולרים, והתאוששה בכך מנפילה של כ-7% בשבוע האחרון.



באופן דומה, התאוששה יצרנית תוכנות אבטחת המידע מנפילה של כ-14% בשלושת השבועות האחרונים והוסיפה כ-2.8% ל-23.5 דולר.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully