וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני אלרואי ממשיך במסע רכישות האינטנסיווי: קמן אחזקות קונה 50% מחברה להפצת דלק בארה"ב

שרון שפורר

22.8.2007 / 15:10

בנוסף, קונה אלרואי מידי ש. בר הציבורית חברה המספקת אביזרים בענף התשתיות



רוני אלרואי ממשיך במסע הרכישות האינטנסיווי מאז רכש את השליטה בקבוצת הבורסאית כבר לפני כשנתיים. קמן מדווחת היום על רכישת 50% מחברה אמריקנית להפצת דלקים ועל רכישת חברת ש. בר מסחר, העוסקת במסחר ושיווק של ציוד חומרים ואביזרים לתחומי התשתיות, מים, ביוב ואינסטלציה.



חברת בת זרה של ישאל, שבשליטתה של קמן, חתמה על הסכם לרכישת 50% מחברת אמפייר פטרוליום האמריקנית (Empire Petroleum Holdings), העוסקת בהפצת דלקים בכ-6 מיליון דולר. העסקה תתבצע על ידי הקמת חברה אמריקאית חדשה, אליה תועבר הפעילות הקיימת של אמפייר. על פי קמן, היקף המכירות של הרכש החדש עמד על כ-109 מיליון דולר ב-2006 והרווח שלה לפני מס הגיע לגובה של כ-1% מכך. ישאל התחייבה להעמיד הלוואות בעלים בסכום של עד 30 מיליון דולר לטובת החברה החדשה במהלך 3 השנים הקרובות.



במקביל, דיווחה קמן סחר, המרכזת את עסקי הסחר של קבוצת קמן אחזקות, על רכישה נוספת בתחומי התשתיות והאינסטלציה. קמן סחר חתמה על הסכם לרכישת הבעלות המלאה (100%) בחברת ש. בר מסחר, חברה בת של חברת ש. בר הציבורית. תמורת מניות ש. בר מסחר, תשלם קמן סחר למנכ"ל החברה ומייסדה, שרגא בר, סכום של כ-29 מיליון שקל, שיתפרס על פני 3 השנים הקרובות. בהסכם נקבע עוד, כי בר ימשיך לכהן כמנכ"ל החברה ב-5 השנים הקרובות.



ש. בר מסחר עוסקת במסחר ושיווק של ציוד חומרים ואביזרים לתחומי התשתיות, מים, ביוב, אינסטלציה ותחומים נוספים, לרבות מוצרים כגון צינורות פלדה, פי.וי.סי, מוצרי בטון, מיכלי מים מפלסטיק, אביזרי ניקוז וכן מוצרי צנרת ביתית, ברזים, מגופים, צנרת לכיבוי אש ועוד.



החברה סיימה את שנת 2006 עם היקף מכירות של כ-120 מיליון שקל ועם רווח גולמי בסך של כ-19.2 מיליון שקל.



גיורא ענבר, מנכ"ל קמן: "קמן ממשיכה לרכז מאמציה בהרחבת פעילותה בתחום תשתיות המים והזורמים ובמקביל, אנו פועלים להגדלת פעילותנו בשווקים הבינלאומיים. רכישת חברת אמפייר, יחד עם הפעילויות בארה"ב של מנדלסון ומופת בתחומי הסחר והפיננסים, מקרבת את היקפי הפעילות שלנו בשוק האמריקני לכמיליארד שקל".



קמן אחזקות, שבשליטת רוני אלרואי ובניהולו של גיורא ענבר, הינה חברת אחזקות העוסקת בתחומי המסחר (מנדלסון, אלכסנדרוביץ', GFF ארה"ב ועוד), הקמעונאות (ניו-פארם) והתעשייה (באמצעות חברת הבת ישאל, המחזיקה בחברות הגליל, פינקלשטיין, שנפ ועוד).



מניית החברה עלתה מאז תחילת השנה ב-57% וזאת אחרי ירידה של 9% בחודש האחרון. ב-2006 היא עלתה ב-126%. שווי השוק של החברה מגיע לכ-370 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully