וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזרה לבי"ס - עם עודף

22.8.2007 / 16:00

איך לחזור לביה"ס ללא חור בכיס? ארגון פעמונים לשיקום כלכלי מעניק 10 טיפים כיצד לחזור ללימודים בלי להכנס לבור בתקציב

1. רשימת ציוד

אין מי שלא מכיר את התופעה הזו זה נכנסים לסופרמרקט בשביל "רק כמה פריטים וזהו", ומוצאים עצמכם מגלגלים עגלה מקטרעת מלאה עד אפס מקום במוצרים ש"התברר שפשוט היינו חייבים". העיניים הגדולות שלנו ובולמוס הרכישה יכולים לעלות לנו לעיתים בלא מעט מעות.

על כן, בבואכם לרכוש את ציוד בית הספר לשנת הלימודים החדשה, מוטב להיערך מבעוד מועד למען לא תיסבלו פגיעה קשה מדי בכיס. לשם כך אנו ממליצים ראשית - הכינו רשימה. הרשימה תכיל את כל המוצרים הנדרשים לכם לחזרה ללימודים. הקפידו על כך שהתלמיד עצמו יהיה מעורב בהכנת הרשימה ובזמן הקנייה חשוב להצמד אליה.

2. שימו גבולות

אחרי שהשלמתם את הרשימה ויש לכם מושג כללי מה תצטרכו לקנות, קבעו לעצמכם תקציב. החליטו מהו הסכום הכולל אשר מוקצה לקניית ציוד לשנת הלימודים, ואח"כ חברו בין הרשימה שלכם לבין הסכום שהוקצה מבלי לחרוג מהתקציב.




.

3. ספונטניות מחושבת

כעת, חמושים ברשימה ובמסגרת תקציבית אתם מוכנים לצאת לשדה הציד. חנויות מכשירי הכתיבה ידועות כמלכודות צבעוניות במיוחד לכל אוהבי הז'אנר ואף לאילו שטרם הסכימו להודות. על כן אנו מציעים להישאר פתוחים לפיתויים שבדרך. מאוד ייתכן שתרצו להוסיף מוצרים לסל המרכולת, על אף הרשימה. לגישתנו, היו ספונטניים, אפשרו לעצמכם לקנות גם מחוץ לרשימה, אך בתמורה קיימו עם עצמכם מו"מ אשר למה יירד מן הרשימה ולא ייכנס לעגלה. הכל במטרה לא לחרוג מן התקציב.

.

4. תיק תק

מי לא רוצה ילקוט חדש כל שנה? הרי אחד התענוגות הגדולים הוא להגיע חדש דנדש ליום הלימודים הראשון, להסתובב עם תיק בוהק ואופנתי שעוד לא הספיק לצבור פירורי לחמניה בזויות.

אך אין זו חובה. ניתן בהחלט להעביר ילקוט משנה לשנה ומילד לילד (בתנאי שהוא מתאים לגודל משקל וכו') ולצ'פר את הילד במשהו אחר: זול יותר, ואולי אף אטרקטיבי לילד יותר. הצעה אחרת היא לקחת את התיק הקיים ו"לשפצר" אותו, להדביק או לתפור או לצבוע או לצייר - ולקבל מראה חדש ורענן. ממילא כל התיקים נראים אותו דבר בתוך חודש.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

5. סקר שוק

בטרם אתם ניגשים אל החנות המיוחלת דאגו לבחור אותה בקפידה. השוואת מחירים היא כלל בסיסי בכל פעולה צרכנית, קל וחומר לפני קניית הציוד לבית הספר. כמו כן, בתקופה הקרובה צפויות להתפרסם מודעות רבות על מבצעים בתחום - שימו לב אליהן.

לעיתים ניתן להשיג את אותם מחברות ועטים במחיר זול מאד בחנויות 2 שקלים וכדומה במקום בחנויות יוקרה.

6. עם הספר

ספרים הם אחד האלמנטים היותר יקרים בהצטיידות לבית הספר, וגם בתחום הזה ניתן להתנהל באופן מחושב.

ראשית ניתן לחסוך כסף רב במכירת הספרים המשומשים מהשנה החולפת וכן בקניית ספרים משומשים, צריך קצת סבלנות ואורך רוח לעמוד בתור לחנויות הללו.

שנית ייתכן שאתם מכירים תלמידים מבוגרים מכם שמחזיקים את הספרים שאתם זקוקים להם ותוכלו לשאול אותם מהם.

שלישית, אל תרוצו לקנות מיד את כל רשימת הספרים הנדרשת. מוטב לקנות פר צורך. לעיתים הצרכים הלימודיים משתנים במהלך השנה, ולעיתים מוותרים על חלק מן הספרים.

* בבתי ספר שונים מקיימים מכירה מיד שניה. בדקו אם גם אצלכם, או שתיזמו.

7. סל תרבות

תשלומים רבים נשרדים מן ההורים לאורך כל השנה לכל מיני צרכים שונים בבית הספר. מומלץ לשלם אך ורק על פי הוראות משרד החינוך ולא יותר. מצ"ב קישור לאתר משרד החינוך.

8. הנהג שלנו

אם ביה"ס נמצא בטווח הליכה של עד חצי שעה מביתכם, אין שום סיבה להסיע את הילדים. את ההסעות הפרטיות מוטב לחסוך למקרים מיוחדים כמו ימי חורף סוערים, או מרחקים יוצאי דופן. לכל מקרה אחר תמיד אפשר לנסוע באוטובוס ציבורי, או לארגן טרמפים בין ההורים.



.

9. אפרה סקול

בתום יום הלימודים התלמידים נאלצים לעיתים לחזור לבית ריק. אם ההורים חוזרים מאוחר הביתה, ניתן לבדוק היטב את השעות ובמקום תשלום יקר עבור צהרון או מטפלת, ולקחת נערה בוגרת מחטיבת ביניים שתשמש כבייביסיטר לשעתיים עד שההורים חוזרים. בבדיקה מדוקדקת זה יוצא לעיתים הרבה יותר זול.

10. אוכל קדימה אוכל

הפסקת 10 חושפת ריחות שונים ומשונים מכל מיני ילקוטים, וכמובן שיש את אלו שקופצים לקיוסק לרכוש להם את הארוחה. סנדוויץ' טעים וארוז היטב ובקבוק שוקו יעשו לילד את היום לא פחות ממשהו קנוי. את חווית הקניה וה"בזבוז" ניתן להשיג באמצעות דמי הכיס הרגילים ( אם נותנים) או במענק חד פעמי חודשי שהילד יהיה רשאי להחליט מתי ועל מה להוציאו. בתיאבון

ארגון פעמונים לשיקום כלכלי מעניק סיוע למשפחות לעמוד על רגליהן. הארגון נוסד לפני 10 שנים ורק בשנה האחרונה הצליח לסייע בשיקומן הכלכלי של כ-2000 משפחות. הסיוע נעשה באמצעות הדרכה, ליווי ופיקוח כלכלי. הסיוע ניתן חינם על ידי כ-600 מתנדבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully