וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאפון מזרזת מימוש האופציה לאספקת שירותים סלולרים לעובדי המדינה ל-3 שנים נוספות

ערן גבאי

22.8.2007 / 17:06

החשב הכללי צריך להחליט עד תחילת אוקטובר אם לממש את האופציה



מאת: ערן גבאי ורותי סיני



פלאפון נמצאת במשא ומתן מתקדם עם החשב הכללי למימוש האופציה להמשך אספקת שירותים סלולרים לעובדי המדינה, החל בינואר 2008 למשך שלוש שנים נוספות. פלאפון זכתה במכרז החשב הכללי בינואר 2005, ובחברה טוענים כי בניגוד להערכות הרווחות בענף כאילו פלאפון מתקשה לייצר רווחיות של ממש מההסכם, וכי הוא משמש אותה בעיקר כחוזה אסטרטגי-תדמיתי רב רושם, החברה מרוצה מההסכם ועל כן מבקשת להאריך אותו.



החשב הכללי חייב למסור לפלאפון תשובה באם הוא מעוניין לממש את האופציה בהתקשרות בין הצדדים עד תחילת אוקטובר השנה. אם יחליט לזנוח את מימוש האופציה, הוא יידרש לקיים מכרז חדש בין חברות הסלולר. מדובר בחוזה גדול מאוד של יותר מ-25 אלף מכשירי סלולר לעובדי המדינה, שמספק לפלאפון הכנסות בעשרות רבות של מיליוני שקלים בשנה. במשך תקופת ההסכם נדרשה פלאפון פעמים רבות לשדרג את המכשירים למרבית העובדים, וחברות ממשלתיות וגורמים נוספים ניצלו את זכות השדרוג.



לאחרונה, ועל רקע המתח הקיים בפלאפון בעניין הדילמה במשרדי החשב הכללי אם לממש את האופציה, התעורר סכסוך בין משרד הרווחה לבין חברת פלאפון. חברת הסלולר מקבוצת בזק אינה מוכנה לשדרג 300 מכשירים סלולרים של משרד הרווחה עבור קציני מבחן. בפלאפון רוצים לחכות עד ינואר ולשדרג את המכשירים רק כחלק מההסכם החדש עם החשב הכללי. במשרד הרווחה מתלוננים על כך שפלאפון חורגת מההסכם שלה מול החשב הכללי ומקשה על המשרד שלא לצורך.



במכתב שכתב מנכ"ל משרד הרווחה, נחום איצקוביץ, למנכ"ל פלאפון, גיל שרון, מציין משרד הרווחה כי מצוקת הפלאפונים של קציני המבחן גרמה לשביתה ומצוקה בפעילות קציני המבחן. "אין אנו מבקשים חסד, אלא הבנה ובתשלום מלא. צר לי כי בקשה זו נעצרה באוזן ובלב אטומים".



במכתב שכתב איצקוביץ' לחשב הכללי באוצר, ירון זליכה, נכתב כי "לאחרונה שבתו קציני המבחן מעבודתם, כשאחת העילות לשביתתם היתה אי אספקת מכשירי טלפון ניידים לעבודתם. אני מתקשה להבין כיצד חברה עסקית (פלאפון) מרשה לעצמה לנהוג בזלזול כה בוטה כלפי לקוחותיה. האם ההסכם בין הממשלה לחברת פלאפון הוא חסר שיניים ויכולת לממש את הנדרש? כדאי כי החשב הכללי יבחן סוגיות אלו בטרם יחליט על חברה כנותנת שירותים לממשלה ויפה שעה אחת קודם".



החשב הכללי בחר שלא להתערב עד כה בסכסוך.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully