וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרור - כיסוי מיוחד

סוכנויות הידיעות

13.9.2001 / 13:25

חששות כי בעקבות התקפת הטרור תשקע הכלכלה העולמית כולה במיתון

התקפות הטרור על וושינגטון וניו יורק עלולות לגרום לאמריקאים רבים לצמצם את הוצאותיהם, ולגרום לשוק האמריקאי לשקוע במיתון.

ביטחון הצרכנים בארה"ב - אשר היה מעורער עוד טרם מתקפת הטרור של אתמול - ספג מהלומה, אך כושר הייצור של ארה"ב לא נפגע, טען הכלכלן הראשי של Wells Fargo & Co, סאנג וון סון. עוד הוסיף, כי קיימת סבירות גבוהה כי בעקבות האירועים תשקע הכלכלה העולמית כולה במיתון.

הצרכנים בארה"ב עשויים להעריך שהמצב הכלכלי יהיה גרוע משחששו תחילה, ועקב כך גדלה הסבירות שצפויים לפחות מספר רבעונים עם צמיחה שלילית, אמר מנהל סקר ביטחון הצרכנים באוניברסיטת מישיגן, ריצ'רד קורטין.

עם זאת, הכלכלן הראשי של בנק אוף אמריקה, מיקי לוי, אינו מעריך כי מתקפת הטרור של אתמול תוביל לשידור חוזר של האירועים שבאו בעקבות פלישת עיראק לכווית ב-1990 - אשר הובילה לצמצום בהוצאות הצרכנים, שגרם למיתון שנמשך עד לחודש מארס 1991, ואחריו התאוששות איטית של הכלכלה.

"ב-1990 היתה מדיניות המטבע הדוקה מדי, הצרכנים עמדו מול אפשרות של העלאת מסים ומחירי הנפט נסקו", אמר לוי. "ואילו כעת, הבנק הפדרלי מוריד את הריבית זה חודשים, אנחנו אחרי קיצוץ במיסים ומחירי האנרגיה ירדו". לוי מודה כי שאלת השפעת האירועים על ביטחון הצרכנים היא שאלה ראויה, אך אינו צופה כי השפעתם תהיה מרחיקת לכת. עם זאת, מסכים לוי כי קריסה נוספת של שוקי המניות והאג"ח עם חידוש המסחר, צפויה לגרום נזק נוסף לבטחון הצרכנים. מספר אנליסטים צופים כי הבנק הפדרלי ימהר להוריד את הריבית, אולי אף ב-0.5%, במטרה למנוע מהצרכנים לצמצם את הוצאותיהם.

"נוכח היקף האסון בניו יורק, תיפקדה המערכת הפיננסית בצורה יוצאת מן הכלל", אמר שר האוצר האמריקאי, פול א'וניל, בהודעה שפירסם בטוקיו. עוד הביע א'וניל את ביטחונו כי המערכת תמשיך לתפקד בימים הקרובים. לא דווח על בעיות משמעותיות במערכת הבנקאות של ארה"ב, אם כי סניפי הבנקים בניו יורק נסגרו, ומערכות התשלומים האלקטרוניות אף הן המשיכו לפעול. שוקי המניות, האג"ח והסחורות יהיו סגורים היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully