וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הפיננסים הבריטיות יפטרו אלפי עובדים ויקצצו בשכר אלפים נוספים בעקבות התנודתיות בשווקים

סוכנויות הידיעות

22.8.2007 / 17:40

בי.בי.סי: כלכלנים מזהירים כי התנודתיות בשווקים הפיננסים תשפיע לרעה על הסיטי של לונדון



כלכלנים בריטיים מזהירים כי בעקבות התנודתיות האחרונה בשווקים הפיננסיים, יפטרו חברות במגזר הפיננסים בבריטניה אלפי עובדים ויקצצו את שכרם של אלפי עובדים אחרים בניסיון לצמצם את הפסדיהן מהמשבר. כך דיווחה רשת הבי.בי.סי.



ג’ונתן סעיד, אנליסט במרכז למחקר כלכלה ועסקים בסיטי של לונדון, מסר לרשות השידור הבריטי כי לפחות 5,000 כלכלנים, ברוקרים ועובדים בקרנות השקעה פרטיות וקרנות גידור עשויים לאבד את עבודתם על רקע המשבר בשוקי האשראי העולמיים.



"לא ניתן לדעת את ההיקף האמיתי של הקיצוצים הצפויים עד שנדע מהי השפעתה המלאה של התנודתיות הנוכחית בשווקים. עם זאת, אנו צופים כי בחצי השנה הקרובה יפוטרו לפחות 5,000 ברוקרים, עובדים בבנקי השקעות, חברות השקעות פרטיות וקרנות גידור יפטרו במסגרת ניסיונן של החברות לצמצם את הפסדיהן", אמר סעיד, שהעריך כי החברות יקצצו את הבונוסים שמקבלים העובדים בנוסף לשכרם ב-15%.



בשנה שעברה, זינקו הבונוסים של 340 אלף עובדי הסיטי של לונדון ב-18% לשיא של כל הזמנים - 8.8 מיליארד ליש"ט (16.7 מיליארד דולר), הודות לפעילות הערה בתחום המיזוגים והרכישות ולגידול בהיקף הגיוסים של קרנות השתלטות.



בריאן מורגן, כלכלן בבית הספר למסחר בקרדיף, העריך גם הוא כי קיצוצי משרות נרחבים באזור הפיננסים של לונדון הם דבר בלתי נמנע לאור המפולת שחוו השווקים בשבועות האחרונים. עם זאת, אמר מורגן כי החברות והמשקיעים החכמים ייהנו מפירות התנודתיות הנוכחית ולא יספגו הפסדים.



"לא נכון לומר שהמשבר יפגע בכל אזור הסיטי של לונדון. הבנקים שנחשפו למשבר בשוק האג"ח אכן ייאלצו להיאבק, אך התנודתיות בשווקים תעניק למוסדות הכלכליים החשופים פחות למשבר הזדמנויות לעשות יותר כסף", אמר מורגן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully