וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באי.די.בי יחפשו הזדמנות אחרת לדלל האחזקות בקבוצה: כלל תעשיות הפסיקה את המגעים למכירת מניותיה בנטוויז'ן

ערן גבאי

22.8.2007 / 17:39

כלל תעשיות ניהלה מגעים עם שני גופים זרים למכירת 27% ממניות נטוויז'ן



מודיעה שהיא הפסיקה את המגעים למכירת אחזקותיה ב (27%). המגעים התנהלו מול שני גופים בינלאומיים בדבר האפשרות שכלל תמכור את כל אחזקותיה בנטוויז'ן, ותצמצמם בכך את אחזקת קבוצת בחברה לכ-51% המוחזקים על ידי דסק"ש ו.



בנטוויז’ן יכולים לראות בכך בשורה טובה שכן הדבר האחרון שהחברה היתה צריכה כעת זה זעזוע נוסף ברצף רעידות האדמה הדחופות שפוקדות את חברת נטוויז'ן-ברק מאז שהוחלט למזג בין השתיים. מנגד, בכירים באי.די.בי הביעו באחרונה נכונות לצמצם את אחזקות הקבוצה בחברה, וטענו כי הקבוצה לא נדרשת ליותר מאשר המשך אחזקת השליטה בחברה. כלל תעשיות מחזיקה במניות נטוויז'ן מתוקף אחזקתה ההיסטורית בברק.



לאחרונה החליט נשיא דסק"ש ומי שמשמש כמנכ"ל נטוויז'ן-ברק מאז שהמנכ"לית רוית ברניב עזבה בתחילת השנה, עמי אראל, שהוא ממנה כמשנה למנכ"ל וכמנכ"ל העתידי של החברה את ריצ'י האנטר ממקינזי. בין לבין נפרד גם היו"ר צבי יוכמן מהחזקותיו בנטוויז'ן כשקרן ההשקעות SKY, תחת ניהולם של צבי יוכמן וניר דגן, מכרה את חלקה בנטוויז'ן-ברק - כ-11.6% מהמניות - לדסק"ש תמורת כ-180.3 מיליון שקל.



SKY מכרה אז לדסק"ש 3.137 מיליון מניות של החברה הממוזגת נטוויז'ן-ברק לפי מחיר של 57.5 שקל למניה, שהיה גבוה בכ-17% ממחיר השוק. דסק"ש מחזיקה מאז כ-34.9% ממניות חברת התקשורת הממוזגת של אי.די.בי.



נטוויז'ן-ברק-גלובקול רושמת תוצאות חלשות מזה שני רבעונים, מאז המיזוג. באי.די.בי לא הצליחו לעצור הצלילה של נטוויז'ן-ברק גם ברבעון השני של 2007 והרווח התפעולי של קבוצת התקשורת החדשה קרס ב-75% ל-8.5 מיליון שקל בלבד. ההכנסות ירדו ב-3% והסכתמו ברבעון השני בכ-297 מיליון שקל, הרווח הגולמי צנח בכ-40% ורווחי הון מעסקת נענע-10 הצילו את שורת הרווח הנקי ברבעון השני שהסתכם בכ-29.8 מיליון שקל.



את הירידה בהכנסות תולים בנטוויז'ן בעיקר במכירת זכויות שימוש בקווי תקשורת בינלאומיים ובביצוע פרויקטים מיוחדים של תמסורת נתונים בהיקף של 10 מיליון שקל ברבעון השני של 2006, בייסוף השקל לעומת הדולר במהלך הרבעון השני של 2007 לעומת הרבעון המקביל ובירידה קלה בנפח הדקות הנכנסות.



את הצלילה ברווח התפעולי מסבירה החברה בהוצאות חד פעמיות שנבעו מתהליך המיזוג ורה-הארגון של כ-17 מיליון שקל. במהלך הרבעון השני של שנת 2007 מחקה החברה ממצבת הלקוחות כ-6,700 לקוחות שלא עשו שימוש בשירותי הקישוריות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully