וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה סגרה יום חיובי

טל לוי

22.8.2007 / 17:30

סקירה חיובית מסיטי, נתוני צמיחה חזקים ועליות שערים בארה"ב שלחו את מדד המעו"ף לעלייה של 1.4%

עליות שערים של 0.9% בארה"ב, סקירה חיובית מאת בנק ההשקעות סיטי ונתוני צמיחה חזקים שפירסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה - כל אלה דחפו את המדדים בבורסה של תל אביב לעליות שערים: מדד המעו"ף הוסיף 1.4% וננעל ברמה של 1,055.61 נקודות ומדד תל אביב 100 שהוסיף שיעור דומה ננעל ברמה של 1,027.68 נקודות. מדד מניות הנדל"ן הוסיף 3.4% ומחזורי המסחר הסתכמו ב-1.6 מיליארד שקלים.

עליות השערים כללו גם את השוק הסולידי כאשר אגרות החוב השקליות עלו בשיעור של יותר מ-1%. מדד התל בונד, הכולל את 20 איגרות החוב הקונצרניות (אג"ח של חברות) בעלות שווי השוק הגבוה ביותר, הוסיף 0.9%.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פירסמה היום כי ברבעון השני של 2007 עלה התוצר המקומי ב-6.1% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 6.2% ברבעון הראשון ועלייה של 8% ברבעון האחרון של שנת 2006.

נתונים חיוביים הגיעו גם מבנק ההשקעות סיטי (לשעבר סיטיגרופ), שם כתבו היום כי "בימים כאלה של עצבנות ושל תנודתיות בשווקים, המצב היציב והאיתן של הכלכלה הישראלית עשוי להבליט את ישראל לעומת המדינות האחרות בשווקים המתעוררים".

עצבנות היא שם המסחר בימים האחרונים ונראה כי הקלישאה הידועה, לפיה "השוק מחפש כיוון", אכן מתממשת. במילים פשוטות: המשקיעים פשוט לא יודעים מה לעשות.

מן הצד האחד, הודעתו של הבנק הפדרלי בארה"ב כי יוריד ב-0.5% את תוספת הריבית שגובה הבנק הפדרלי המרכזי על הלוואות המוענקות לבנקים המסחרים במדינה, דחפה את המדדים לעליות חדות בתחילת השבוע - אולם אלה החזיקו מעמד ליום אחד בלבד.

"מצב הכלכלה טוב מאוד"

ביום שני נסחרו המדדים בעליות של עד 0.9% על רקע דברי ההרגעה של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, אולם העליות נעלמו כלא היו עם פתיחת המסחר בוול סטריט.

אין ספק כי מצבה של הכלכלה הישראלית "טוב ואפילו טוב מאוד" כדברי נגיד בנק ישראל. ואכן, המדד המשולב של בנק ישראל עלה ב-1.1% ביולי - "דבר המעיד על המשך ההתרחבות המהירה בפעילות הכלכלית" לפי בנק ישראל. עם זאת, המשקיעים מתעניינים יותר דווקא בשאלת התחזיות.

בבנק ההשקעות מורגן סטנלי הורידו אתמול את תחזית הצמיחה של ישראל ב-2007 מ-6% ל-5.6% ואת תחזית הצמיחה ל-2008 מ-5.5% ל-4.5%. ההורדה באה בצל החשש מצדם שכלכלת ארה"ב תשקע להאטה. מצד השני, ניתן לטעון כי התחזית המקורית (6%) היתה גבוהה למדי, וכי תחזית צמיחה של 5.6% היא נתון מצוין, שרבים יקבלו בשמחה.

בימים כתיקונם אמור היה המסחר להתנהל בהתאם לדו"חות הכספיים שמוציאות החברות - ואשר עד כה מעידים על עלייה ברווחים. בפועל, מושפע המסחר בעיקר משמועות ומהערכות באשר לנעשה בארה"ב - המדינה המכתיבה את כיוון המסחר. זרם הדו"חות צפוי להימשך עד סוף החודש.

מדד הנדל"ן מתאושש

מדד מניות הנדל"ן - שספג את המכה החזקה ביותר בחודשים האחרונים - התאושש היום בעלייה של 3.4%. בין המניות המזנקות ניתן למנות את אפריקה ישראל שהוסיפה 5.2% ואת כלכלית ירושלים שהוסיפה 4%.

כימיקלים לישראל ננעלה ללא שינוי לאחר שפרסמה היום את הדו"חות הכספיים. כי"ל מציגה עוד רבעון חזק. זאת, לאחר שמחירי האשלג הגבוהים והמשך הביקושים לדשנים אותם מספקת החברה, סייעו לה לסיים את הרבעון עם זינוק של 36% ברווח הנקי ל-125.8 מיליון דולר. הכנסות החברה עלו בכ-14% ל-962.8 מיליון דולר. בבנק ההשקעות מריל לינץ' דווקא היו מרוצים מהדו"חות וכתבו כי "המחצית הראשונה חזקה, המחצית השנייה עוד יותר". טבע זינקה 1.6%.

פז נפט עלתה 0.2%, על רקע החלטת בנק לאומי אתמול למכור את אחזקותיו בפז (15.63%) עד אמצע 2009. החלטת לאומי מגיעה לאור הודעת בנק ישראל שעל לאומי למכור את אחזקותיו באחד הקונגלומרטים - פז או החברה לישראל (בה מחזיק לאומי 18.27%). בלאומי בחרו להחזיק בחברה לישראל.

במגזר הבנקים: מניית לאומי ירדה 0.5% והפועלים הוסיפה 0.6%. מניית בנק אגוד הוסיפה 0.1% לאחר שהבנק פירסם היום את הדו"חות הרבעוניים: אגוד הכפיל את הרווח מפעילות שוטפת, אשר הסתכם ב-35 מיליון שקל ברבעון השני של 2007.

במגזר הביטוח, הוסיפה חברת הביטוח הפניקס 0.3%. הפניקס אמנם פירסמה דו"חות טובים לרבעון השני, ובהם רווח נקי של 192.6 מיליון שקל, אולם החברה כללה הערה לפיה "לירידות בחודש יולי ואוגוסט תהיה השפעה על רווחיות החברה".

החברה האם של הפניקס, קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה, זינקה 3.6%. קבוצת דלק נפגעה לא מעט בגל המשברים האחרון ובחודש האחרון איבדה יותר מ-15%. למרות זאת, מציגה המניה תשואה של 28% מתחילת השנה - ב-15% יותר ממדד המעו"ף.

מניית ריטליקס, שצנחה אתמול ב-15%, התאוששה בעלייה של 1.6%. ריטליקס, המתמחה במערכות תוכנה לניהול רשתות קמעוניות, פירסמה אתמול את הדו"חות הכספיים, ששיקפו הפסד של 1.8 מיליון דולר ברבעון השני של 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully