וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של אירופה ממשיך להתערב: ילווה לבנקים 54 מיליארד דולר במטרה לסייע לנורמליזציה של השוק

סוכנויות הידיעות

22.8.2007 / 18:34

כמו כן, אותת ה-ECB כי הוא עשוי להעלות את הריבית בגוש היורו בעקבות האינפלציה



הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הודיע על כוונתו להלוות לבנקים בגוש היורו מימון חוזר בסך 40 מיליארד יורו (54 מיליארד דולר) על פני שלושה חודשים. זאת, במטרה לתמוך ב"נורמליזציה" של שוק ההון על רקע התנודתיות בשווקים. בנוסף, הודיע הבנק כי הוא עדיין שוקל להעלות את הריבית בגוש היורו.



בהצהרה שפירסם הבנק הודיע ה-ECB על ביצוע "תהליך משלים של מימון חוזר לטווח ארוך" במטרה להגביר את הנזילות בשוק. כמו כן, ציין הבנק כי עמדתו בנושא הריבית והמדיניות המוניטרית באזור הובעה על ידי הנגיד, ז'אן קלוד טרישה, שאמר ב-2 באוגוסט כי ה-ECB ימשיך לעקוב בדריכות אחרי האינפלציה, התבטאות המרמזת על העלאה קרובה של הריבית. למרות זאת, אנליסטים חוזים כי הבנק יחליטו בפגישתו הקרובה להותיר את הריבית ללא שינוי על רמתה הנוכחית - 4%.



בשבועות האחרונים הזרים הבנק המרכזי של אירופה מאות מיליוני יורו למערכת הבנקאות באיזור בעקבות התנודתיות בשווקים הפיננסיים ולאחר שבעקבות משבר הסאבפריים החלו בנקים מסחריים באירופה להימנע מהענקת הלוואות בין-בנקאיות. ביום שלישי, הזרים הבנק במסגרת המימון השבועי הרגיל שלו 275 מיליארד יורו (371 מיליארד דולר) למערכת הבנקאות האירופית, 46 מיליארד יורו יותר מהסכום שאותו העריך כי הבנקים זקוקים כדי להמשיך בפעילות סדירה.



ה-ECB ובנקים מרכזים נוספים - בהם הבנק הפדרלי של ארה"ב והבנק המרכזי של יפאן - הזרימו בשבועיים האחרונים מאות מיליארדי דולר למערכת הפיננסית, על רקע החששות כי המשבר בשוק הסאבפריים יוביל למחנק אשראי. ביום שני הודיע הבנק המרכזי של יפאן על הזרמת טריליון ין (8.8 מיליארד דולר) נוספים למערכת הפיננסית בעקבות התנודתיות בשוקי המניות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully