וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן במגעים לכניסה כשותפה לנתיב המהיר לתל אביב; פז ודלק בוחנות הקמת תחנת דלק בנתיב

אבי בר-אלי

22.8.2007 / 19:13

מחלוקת בין האוצר לנתיבי איילון על הקמת תחנת רכבת במחלף שפירים



זכיינית פרויקט הנתיב המהיר לתל אביב, קבוצת שפיר, פתחה במגעים עם חברת נהור - חברה בת של דן - להכנסתה כשותפה לפרויקט. נהור מחזיקה באופציה לכניסה כשותפה ב-20% מן הפרויקט ואמורה להחליט אם לממשה בתוך שלושה חודשים. אם תשולב נהור בפרויקט, תשמש כקבלן ההפעלה של שירותי ההסעה הציבורית (שאטלים) ממחלף שפירים אל הקריה בתל-אביב ולמתחם הבורסה ברמת גן. היקף הפרויקט מוערך ב-550-600 מיליון שקל.



במקביל, מתכננת שפיר, בניהולו של יאיר מעיין, למנף את המתחם הסמוך לחניון החנה-וסע שבמחלף שפירים להקמת מתחם קמעונאי גדול המשלב תחנת תדלוק וחנויות נוחות. לאחר חתימת הסכם הזיכיון אתמול, יואצו ההליכים לבחירת החברה אשר תפעיל את תחנת הדלק בנתיב, כאשר על הפרק עומדת מועמדותם של חברות פז ודלק. שפיר מחזיקה בזכויות ל-80 דונם במחלף, המיועדים להקמת חניון חופשי לציבור שיאכלס עד אלפיים כלי רכב.



בתוך כך, נמשכת ההתדיינות בין נתיבי איילון למשרד האוצר באשר למימון הקמת תחנת רכבת בסמוך לאזור החנייה. המדובר בתחנה בעלות הקמה של כ-50-100 מיליון שקל אשר תוכל לנצל את תנועת אלפי האנשים אשר יגיעו מדי יום אל החניון שבכניסה לנתיב. עם זאת, הרכבת והאוצר עדיין חלוקים באשר למקורות התקציב לפרויקט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully